GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜKLEER FİZİKTE ÖLÇME VE HESAP. YÖNTEMLERİ/5771302
Dersin Adı: NÜKLEER FİZİKTE ÖLÇME VE HESAP. YÖNTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. A. Güneş Tanır
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~gunes
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunes@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nükleer fizikteki büyüklüklerin hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi; Deneysel verilerle karşılaştırılmalarının değerlendirilmesi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Lisans Nükleer Fizik dersi
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Beta bozunumu;
2. Hafta  ß-bozunumu Fermi teorisi
3. Hafta  açısal momentum ve parite seçim kuralları;
4. Hafta   izinli ve yasak geçişler;
5. Hafta  nötrino fiziği
6. Hafta  çift ß-bozunumu,
7. Hafta  ß-spektroskopisi,ß-geçiş hızları, Fermi ve Gamow-Teller matris elemanları
8. Hafta  ß-geçiş hızları, Fermi ve Gamow-Teller matris matris elemanı hesapları
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  ß-geçiş hızları, Fermi ve Gamow-Teller matris
11. Hafta  taban ve uyarılmış durum enerjilerinin kabuk model tanımlaması
12. Hafta  uygulamalar
13. Hafta  taban durum enerjilerinin hesaplanması
14. Hafta  uyarılmış durum enerjilerinin hesaplanması
15. Hafta  ödev değerlendirmeleri
16. Hafta  ödev değerlendirmeleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Nükleer Fizik I.Cilt, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay., 2002, Ankara 2- Nükleer Fizik II.Cilt, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
3
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
7
49
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX