GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ ELEKTROMANYETİK TEORİ I/5031302
Dersin Adı: İLERİ ELEKTROMANYETİK TEORİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yasemin ŞAFAK ASAR, Doç. Dr. Perihan DURMUŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  https://websitem.gazi.edu.tr/site/yaseminsafak, https://websitem.gazi.edu.tr/site/pdurmus
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yaseminsafak@gazi.edu.tr, pdurmus@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Elektrostatiğin temel kavramlarını öğrenmek
Gauss yasasından yararlanarak problem çözebilmek
Poisson ve Laplace denklemlerini problem çözümlerinde kullanabilme
Sınır değer problemlerini çözebilmek
Green fonksyonunun kullanarak elektrostatik problemlerini kavramak
Manyeto statiği öğrenmek
Maxwell denklemlerinin önemini kavramak
Vektör potansiyelini kavramak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Vektör cebri, türev ve integral hesabı,
2. Hafta  Vektör cebri, türev ve integral hesabı,
3. Hafta  Koordinat sistemleri, elektrostatik,
4. Hafta  Koordinat sistemleri, elektrostatik,
5. Hafta  Özel Potansiyel hesaplama yöntemleri
6. Hafta  Özel Potansiyel hesaplama yöntemleri
7. Hafta  Özel Potansiyel hesaplama yöntemleri
8. Hafta  Midterm Exam
9. Hafta  Özel Potansiyel hesaplama yöntemleri
10. Hafta  Özel Potansiyel hesaplama yöntemleri
11. Hafta  Electrostatic fields in matter
12. Hafta  Electrostatic fields in matter
13. Hafta  Manyetostatik
14. Hafta  Manyetostatik
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elektromagnetik Teori, D. J. Griffits, Çev.: Bekir Karaoğlu, ARTe – BilgiTek Yay. (1996) 2. Elektromagnetik Teori, Pollack & Stump, Çeviri 1. J.D. Jackson, "Classical Electrodynamics", John & Sons, Inc., (1975). 2. G.L. Pollack, D.R. Stump, '' Elektromanyetik Teori'', Gazi Kitapevi, (2004).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
7
49
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
5
50
 Diğer
1
5
5
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX