GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar. |
- İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar. |
- Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır. |
- Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürür |
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar. |
- Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır. |
- Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürür |
- Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanır |
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
- Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanır |
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir |
Öğrenme Yetkinliği |
- Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar. |
- İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar. |
- Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır. |
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
- Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürür |
- Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır |
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar. |
- İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar. |
- Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır. |
- Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürür |
- Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanır |
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
- Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır |
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir |