GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- ESTT ile ilgili kuramsal temelleri tanır. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitimin toplumsal kalkınmaya etkisi ve toplumsal yapının eğitim sistemine etkisinin farkında olur. |
- Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. |
- ESTT alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden, alana yönelik çalışmalarda yararlanır. |
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alandaki çalışmalara yansıtır. |
- Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. |
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Eğitimin kültürel ve tarihsel sürecini dikkate alarak yeni ve güncel gelişmeleri takip eder. |
- ESTT alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden, alana yönelik çalışmalarda yararlanır. |
- Alana ilişkin çalışmalarda mevcut sorunların çözümünde uygun bilimsel araştırma sistematiğinden yararlanır. |
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
- Alanda etik kuralları dikkate alarak, çalışmalarına yansıtır. |
Öğrenme Yetkinliği |
- ESTT ile ilgili kuramsal temelleri tanır. |
- Eğitimin bireye ve topluma yansımaları ve getirdiği yenilikleri tartışır. |
- Felsefi akımların eğitim sistemine yansımalarını değerlendirir. |
- Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder. |
- Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir. |
- Alana ilişkin çalışmalarda mevcut sorunların çözümünde uygun bilimsel araştırma sistematiğinden yararlanır. |
- ESTT alanına ilişkin eğitim politikaları ve reformlar üzerinde durarak, alternatif ve öneriler yansıtan yeni çalışmalar tasarlar. |
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alandaki çalışmalara yansıtır. |
- Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır. |
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Eğitimin bireye ve topluma yansımaları ve getirdiği yenilikleri tartışır. |
- Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Eğitimin kültürel ve tarihsel sürecini dikkate alarak yeni ve güncel gelişmeleri takip eder. |
- Felsefi akımların eğitim sistemine yansımalarını değerlendirir. |
- Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir. |
- ESTT alanına ilişkin eğitim politikaları ve reformlar üzerinde durarak, alternatif ve öneriler yansıtan yeni çalışmalar tasarlar. |
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
- Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir. |