GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis eder |
- Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirler |
- Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive eder |
- Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yapar |
- Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar. |
- Ortodontik tedavi gerekliliğini belirler |
- Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yapar |
- Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirir |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluşturur |
- Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yapar |
- Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygular |
- Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar. |
- Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular. |
- Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanır |
- Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunar |
- Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alır |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluşturur |
- Koruyucu, durdurucu ortodontik uygulamalar yapar |
- Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygular |
- Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar. |
- Ortodontik tedavi gerekliliğini belirler |
- Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular. |
- Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yapar |
- Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunar |
- Disiplinler arası iş birliği gerektiren dental ve medical problemleri olan hastaların tedavilerinde aktif rol alır |
Öğrenme Yetkinliği |
- Dentisyon, kranyo fasiyal yapılar ve fonksiyonlardaki anomalileri teşhis eder |
- Büyüme ve gelişim esnasında meydana gelebilecek yapısal veya fonksiyonel sapmaları bilir, belirler |
- Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar. |
- Mesleki becerisini geliştirmek ve bilgisini artırmak için güncel imkânlardan faydalanır |
- Bilimsel metodolojiye ve etik kurallara uygun araştırma yapar |
- Ortodonti ile ilgili literatürü ve yenilikleri takip eder, okur ve değerlendirir |
- Bilimsel araştırma için bir hipotez kurar, çalışmayı planlar, yürütür ve bulgularını yazılı ve sözlü şekilde sunar |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Malokluzyonun ve ortodontik tedavinin hasta üzerindeki psikolojik etkilerini bilir, hastayı tedavi süresince yönlendirir ve motive eder |
- Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Seyri ve sonucu ön görülebilir bir ortodontik tedavi planı oluşturur |
- Basit ve karmaşık ortodontik-ortopedik tedavi işlemlerini uygular |
- Sendromlu ve kranyofasiyal anomalili hastaların, kranyomandibular bozukluğu olan hastaların interdisipliner tedavilerinde işbirliği yapar. |
- Ortodontik tedavi gerekliliğini belirler |
- Etik kurallara uygun ve yüksek kalitede ortodontik tedavi uygular. |