GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
Program Yeterlilikleri
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Kuramsal, Olgusal |
- Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir. |
- Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir. |
BECERİLER |
Bilişsel, Uygulamalı |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir. |
- Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur. |
- Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur. |
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
- Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder. |
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır. |
- Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder. |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir. |
- Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur. |
- Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur. |
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
- Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur. |
- Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder. |
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır. |
- Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder. |
Öğrenme Yetkinliği |
- Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
- Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur. |
- Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur. |
- İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
- Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur. |
- Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder. |
- Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır. |
- Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder. |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır. |
- Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir. |
- Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir. |
- Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur. |
- Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar. |
- Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur. |
- Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder. |
- Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder. |