GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİNDE DAVRANIŞ YÖNLENDİRMESİ/ÇDH-3020
Dersin Adı: ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİNDE DAVRANIŞ YÖNLENDİRMESİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuk davranışını etkileyen faktörler,çocuklarla ve ebeveynlerle kurulan iletişim şekilleri,davranış yönlendirme tekniklerinin temellerini bilir ve uygular

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çocuk gelişiminin fizyolojik,psikolojik,bilişsel ve sözel evreleri
2. Hafta  Çacuk davranış şekillerinin değişkenlikleri
3. Hafta  Diş ağrısının emosyonel ve çevresel belirleyicileri
4. Hafta  Diş hekimliğinde davranış yönlendirmesi
5. Hafta  Diş hekimi pratiğinde iletişim şekilleri
6. Hafta  Diş hekimliğinde iletişim şekillerinin kullanılışı
7. Hafta  Diş hekimliğinde çocukta meydana gelen davranış bozukluklarının yönlendirilmesi.
8. Hafta  Hasta korkusunun yönlendirilmesi
9. Hafta  Ağrı ve diş hekimi korkusunun farmokolojik olmayan yöntemlerle yönlendirilmesi
10. Hafta  Ağrı ve diş hekimi korkusunun farmokolojik yöntemlerle yönlendirilmesi
11. Hafta  Çocuk diş hekimliğinde sedasyon
12. Hafta  Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi
13. Hafta  Konu ile ilgili makale ve araştırmaların değerlendirilmesi
14. Hafta  Konu ile ilgili makale ve araştırmaların değerlendirilmesi
15. Hafta  Konu ile ilgili makale ve araştırmaların değerlendirilmesi
16. Hafta  Konu ile ilgili makale ve araştırmaların değerlendirilmesi
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çocukta büyüme gelişim ve dentisyonun gelişimi, birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir.X
2
Çocuklarda ağız, diş ve çene hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmalarını, sebep olduğu bulguları, yapı ve fonksiyon bozukluklarını ve organizmayı nasıl etkilediğini tanımlar.X
3
Tıpta uzmanlık kurulunun belirlediği “Çocuk Diş Hekimliği” kapsamındaki belirti, bulgu, hastalık ve durumları, mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, uygular, değerlendirir.
4
Kişisel öğrenme gereksinimleri doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.X
5
Çocuk Diş Hekimliğinde bilimsel araştırma ilkeleri ve yayın etiği ilkelerini bilir.X
6
Çocuk Diş Hekimliği klinik uygulamaları kapsamında lisansüstü mesleki uygulamaları bilir ve yapar.X
7
Çocuk hastalarda tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.X
8
Çocuk hastanın kısıtlılıklarının farkındadır, gerektiği durumlarda disiplinler arası konsültasyon için uygun merkezlere yönlendirir.X
9
Çocuk hastada ağız, diş, çene hastalıklarının toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasında katkıda bulunur.
10
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik sosyal ilkelere uygun davranır.X
11
Meslektaşlarına ve topluma örnek olacak rol model davranışlarda bulunur.X
12
Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesini gerçekleştirir.X
13
Hasta, hasta yakınları, sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler, medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurarX
14
Mesleğindeki yenilikleri izler, sorgular, değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nurhan ÖZTAŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~nurhanoztas)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nurhanoz@gazi.edu.tr)