GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REJENERATİF ENDODONTİ/END-3060
Dersin Adı: REJENERATİF ENDODONTİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Endodontik olarak rejeneratif tedavileri yapmaya yeterli hale gelecektir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Rejeneratif Endodontiye Giriş
2. Hafta  Rejenerasyon nedir?
3. Hafta  Doku mühendisliği nedir?
4. Hafta  Dişin Gelişimi
5. Hafta  Kök hücreler
6. Hafta  Büyüme faktörleri
7. Hafta  Scaffoldlar
8. Hafta  Dağıtım sistemi
9. Hafta  Apeksifikasyon
10. Hafta  Apeksogenezis
11. Hafta  Maturogenezis
12. Hafta  Revaskularizasyon nedir?
13. Hafta  Revaskularizasyon vakaları
14. Hafta  Revaskularizasyon Protokolü
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
94
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Klinik sorunlarla ilgili endodontik problemleri tanır ve diğer ana dental hastalıklarla ilişkisini kurar.X
2
Endodontik hastalıklar ve ilişkili hastalıkların tanı ve tedavilerinde ileri bilgi sahibi olur.X
3
Nitelikli hasta tedavisi, eğitim ve uygulama becerisini kazanır.X
4
Temel bilimler ile endodontinin tüm alanlarındaki ilişkiyi kurabilecek temel bilgi düzeyini sağlar.X
5
Endodontik sorunların etyolojisi, patogenezi, epidemiyoloji ve tedavisini tartışır.X
6
Kanıta dayalı endodonti konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur.X
7
Etik ve sosyal konuları anlar ve uygun davranış kazanır.X
8
Derinlemesine kavrayışın kritik analiz ve sentezi için konsept ve teorilerin düzgün bilgilerini elde eder.X
9
Öğrenci tedavi esnasında oluşan yanlışlardan kaçınma, ayırt etme ve sonuçlarını değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.X
10
Yaşam boyu öğrenme yetenek ve motivasyonunu hem teorik hem de pratik açıdan kazanır.X
11
Gözetim altında nitelikli araştırma ve yayın yapma becerisini kazanır.X
12
Endodonti ve diğer klinik disiplinler arasındaki ilişkilerin önemini ve ayrıntılarını bilir.X
13
Pulpa biyolojisi, etyolojisi, tanı, hastalıklarının önlenmesi ve tedavisi, pulpa yaralanmaları ve ilişkili periradiküler hastalıklara ilgi, çalışmalar ve pratiğe hakimiyet kazanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Bağdagül Helvacıoğlu Kıvanç)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bagdagul@gazi.edu.tr)