GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR II/HEM-6020
Dersin Adı: CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci güncel yaklaşımlar doğrultusunda hemşirelik bakımını planlar
Öğrenci güncel yaklaşımları hemşirelik bakımına yansıtır
Öğrenci cerrahi hastasının sağlığı ile ilgili kararları yararlılık açısından analiz eder

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Akılcı ilaç kullanımı ve cerrahi
2. Hafta  Cerrahi hemşireliği ve sağlık okuryazarlığı
3. Hafta  Cerrahide teknoloji kullanımı ve hasta bakımına yansımaları
4. Hafta  Ameliyathanede teknoloji kullanımı ve hasta bakımına yansımaları
5. Hafta  Hemşirelikte teknoloji kullanımı ve hasta bakımına yansımaları
6. Hafta  Tamamlayıcı ve alternatif tedavilerle ilgili güncel yaklaşımlar ve cerrahi hastasına yansımaları
7. Hafta  Dünyada ve ülkemizde cerrahi hastasında beslenme ile ilgili güncel yaklaşımlar
8. Hafta  ARA SINAVI
9. Hafta  Cerrahide yara bakımı ile ilgili güncel yaklaşımlar
10. Hafta  Sağlık Hizmetlerinde bilişim ve bakıma yansıması
11. Hafta  Klinik karar verme sistemleri
12. Hafta  Cerrahide ağrı tedavisi ve yönetimi ile ilgili güncel yaklaşımlar
13. Hafta  Cerrahide venöz tromboembolinin önlenmesi, tedavisi ve bakımı ile ilgili güncel yaklaşımlar
14. Hafta  Cerrahi hastasının bakımı ile ilgili güncel rehberler
15. Hafta  Cerrahi alan enfeksiyonlarının önlenmesi, tedavisi ve bakımı ile ilgili güncel yaklaşımlar
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
134
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme.X
2
Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme.X
3
Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme.X
4
Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilmeX
5
Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilmeX
6
Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme.X
7
Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme.X
8
Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme.X
9
Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.X
10
Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilmeX
11
Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme.X
12
Etkili iletişim becerilerini kullanabilmeX
13
Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.X
14
Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilmeX
15
Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilmeX
16
Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Hülya BULUT , Doç.Dr. Sevil GÜLER DEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sevil.guler , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/bhulya , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bhulya@gazi.edu.tr , sevil.guler@gazi.edu.tr)