GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STRES VE DİRENÇ MEKANİZMALARI/FZY-6040
Dersin Adı: STRES VE DİRENÇ MEKANİZMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Stresi tanımlar
Stres ve otonom sinir sistemi fonksiyonları arasındaki ilişkiyi anlatır
Stres ve endokrin sistem fonksiyonları arasındaki ilişkiyi anlatır
Stres ve immün sistem fonksiyonları arasındaki ilişkiyi anlatır
Posttravmatik stres bozukluğunu tanımlar
Stres ile kardiyovasküler sistem hastalıkları arasındaki ilişkiyi tartışır
Stres ile gastrointestinal sistem hastalıkları arasındaki ilişkiyi tartışır
Genel strese adaptasyon mekanizmalarını açıklar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Stresi anlamak
2. Hafta   Stres ve otonom sinir sistemi fonksiyonları
3. Hafta   Stres ve otonom sinir sistemi fonksiyonları
4. Hafta  Seminer
5. Hafta  Stres ve endokrin sistem hormon fonksiyonu
6. Hafta  Stres ve endokrin sistem hormon fonksiyonu
7. Hafta  Stres ve immun sistem
8. Hafta  Stres ve immun sistem
9. Hafta  Stres ve kardiyovasküler sistem hastalıklar, hipertansiyon
10. Hafta  Stres ve kardiyovasküler sistem hastalıklar, hipertansiyon
11. Hafta  Posttravmatik stres hastalıkları ve mide ülserleri
12. Hafta  Stres savunması
13. Hafta  Genel stres adaptasyonu
14. Hafta  Stres toleransı
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
161
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.X
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi Ayşe Meltem SEVGİLİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (msevgili@gazi.edu.tr)