GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZYOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ II/FZY-3060
Dersin Adı: FİZYOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Araştırmanın tanımı yapar, "Bilimsel düşünce "kavramını açıklar
Fizyoloji Disiplini ile ilgili bir bilimsel araştırmanın planlamasını ve projelendirilmesini yapabilme yetkinliği kazanır
"Etik" ve "ahlak" kavramlarını tanımlar ve aralarındaki farkı açıklar
Fizyoloji bilim alanında bilimsel etiği ve etik ihlallerini tanımlar
Fizyoloji bilim alanındaki çalışmalarda insan katılımcıların ve hayvan deneklerin kullanımlarındaki etik ilkeleri ve önemini bilir
Bilimsel çalışmada işbirliğinin önemini bilir ve etik ilkeleri tanımlar
Yayın etiğini, akademik ve ahlaki önemini bilir, bu konudaki etik ihlallerini sıralar
Fizyolojik çalışmalardaki ileri teknikler hakkında bilgilenir
Fizyoloji alanındaki teknolojik gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini sosyal ve etik sorumluluk bilinciyle yapabilme yetkin
Fizyoloji bilim alanı ile ilgili konularda karşılaşılan etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve etik değerlerin gelişimini destekler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  : Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fizyoloji alanındaki bilimsel bir çalışmanın tanımı, planlanması projelendirilmesi ve karşılaşılan zorluklar
2. Hafta  Etik ve ahlak kavramları, Bilimsel araştırmada dikkat edilmesi gereken etik kurallar (dürüstlük, objektiflik, açıklık, gizlilik, yasalara uyma, rekabe
3. Hafta  Fizyoloji bilim alanında bilimsel etik, etik ihlalleri ve nedenleri
4. Hafta  Fizyolojik araştırmalarda insan katılımcılar ve deney hayvanlarının kullanımında etik kurallar ve önemi
5. Hafta  Fizyoloji Disiplini ile ilgili Bilimsel Araştırma Projesi (sunum ve tartışma)
6. Hafta  Fizyoloji Disiplini ile ilgili Bilimsel Araştırma Projesi (sunum ve tartışma)
7. Hafta   Bilimsel çalışmada işbirliğinin önemi ve etik
8. Hafta  8.Hafta Bilimde Etik dışı davranışlar (ihmal, saptırma, sahtekarlık, çıkar çatışması)
9. Hafta  Yayın etiği, akademik ve ahlaki önemi, bu konudaki etik ihlalleri
10. Hafta  Fizyoloji bilim alanı ile ilgili konularda karşılaşılan etik sorunlar, araştırmacıların kanuni hakları
11. Hafta   Fizyolojik alandaki ileri teknikler ve çalışmalar
12. Hafta  Sosyal ve etik sorumluluk bilinciyle Fizyoloji alanındaki teknolojik gelişmelerin eleştirel analizi
13. Hafta  Bilimsel alanda etik değerlerin geliştirilmesi
14. Hafta   Tartışma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
6
84
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
224
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel fizyoloji bilgisini ders düzeyinde öğrenciye aktarır ve uygun yöntemlerle ölçüp, değerlendirebilirX
2
Elektrofizyolojik, hematolojik, solunumsal ve diğer fonksiyonlarla ilgili ölçme ve değerlendirmeleri profesyonel düzeyde yapabilecek bilgi, beceriye sahiptirX
3
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak bilime yenilik getirecek düzeyde araştırmalar yapar, sonuçlarını kanıta dayalı olarak yorumlar.X
5
Ekip çalışmalarında işbirliği, iletişim ve liderlik becerisi edinir ve ekip arkadaşlarının gelişimine katkıda bulunurX
6
Çalışmalarında insan ve hayvan haklarını gözeten etik değerlere en üst düzeyde duyarlılık gösterir.X
7
Alanında elde ettiği deneyimi ve çalışma sonuçlarını bilimsel ortamlarda etkili ve profesyonel düzeyde, bilimsel araştırma ve yayın etiğine uygun şekilde sunar.X
8
Deneysel çalışmaların zaman içinde kliniğe uyarlanabilir ve insan sağlığına katkıda bulunabilir nitelikte olmasını önemserX
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar ve uygularX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Çiğdem ÖZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (yok)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozercigdem@yahoo.co.uk)