GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENZİMOLOJİ/EBY-3020
Dersin Adı: ENZİMOLOJİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Enzimlerin yapı ve fonksiyonları, sınıflandırılması, adlandırılması ve genel özelliklerinin öğrenilmesi.
2. Enzim aktivitesinde spesifiklik, monomerik ve oligomerik enzimlerin öğrenilmesi.
3. Enzimle katalizlenen reaksiyonların ve regülatuvar enzimlerin özelliklerinin öğrenilmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Enzimlerin tarihçesi
2. Hafta  Enzimlerin yapısı ve fonksiyonu, enzim spesifikliği
3. Hafta  Enzimolojinin temel kavramları: Termodinamik kanunları, reaksiyon dengesi ve tipleri
4. Hafta  Enzim katalizli reaksiyonların mekanizması, aktif bölge yapısının incelenmesi
5. Hafta  Enzimlerin adlandırılması ve sınıflandırılması
6. Hafta  Enzimatik redoks kimyası: oksidasyon-redüksiyon reaksiyonları
7. Hafta  Enzimatik hidroliz ve grup transfer reaksiyonları
8. Hafta  Enzimatik karbon-karbon bağ oluşumu
9. Hafta  Amino asitlerin enzimatik transformasyonları
10. Hafta  Enzimatik ekleme/çıkarma reaksiyonları, İzomerazlar
11. Hafta  Enzim aktivitesinin düzenlenmesi
12. Hafta  Koenzimler
13. Hafta  İzoenzimler ve klinik tanıda enzimler
14. Hafta  Ribozimler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
1
2
2
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Moleküler düzeyde biyolojik sistemleri, biyokimyasal reaksiyonları ve mekanizmalarını açıklar, bunları birbiriyle ilişkilendirir, yapı-fonksiyon ilişkisini kavrarX
2
Biyokimya alanında bilimsel araştırma metotlarına uygun olarak bir araştırma projesi geliştir, deney sonuçlarını bilgisayar destekli programlarla istatistiksel olarak raporlandırır ve yorumlar.
3
Canlı hücrelerin metabolik aktivitelerini denetleyen ve düzenleyen faktörlerin biyokimyasal temellerini izah ederX
4
Hastalık hallerinde organizmada ne tür biyokimyasal değişiklikler meydana geldiği veya hastalığın hangi moleküler bozukluk sonucu oluştuğunu açıklarX
5
İnsan hastalıklarının tanı ve izlenmesi için klinik biyokimya uygulamalarının önemini kavrar ve sonuçları yorumlarX
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinde çalışmalarını yürütür, buna uygun akademik davranış gösterir.
7
Disiplin içi ve disiplinler arası meslekler ile uyumlu bir şekilde çalışma ilkelerini uygular
8
Bilimsel literatürü yorumlar, verileri değerlendirir ve araştırmalarınaaktarır
9
Doktora sonrası proje hazırlar ve yeni projeler geliştirirX
10
Özgün bilimsel araştırma geliştirir, ileri deneysel teknikleri ve protokolleri laboratuvar ortamında güvenli bir şekilde araştırmalarına uyarlar
11
Biyokimya alanındaki bilgisini özgün düşünce ve araştırma düzeyinde geliştirir ve toplum sağlığının korunmasında kullanırX
12
Yazılı sözlü ve görsel sunumlar aracılığı ile çalışmalarını raporlandırır ulusal ve uluslararası yayın hazırlar
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Sevgi AKAYDIN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sevgiy)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sevgiy@gazi.edu.tr)