GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİŞLERİN REGRESSİV ALTERASYONLARI/PAT-5060
Dersin Adı: DİŞLERİN REGRESSİV ALTERASYONLARI
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör.Dr. Emre BARIŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/emrebaris
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emrebaris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dişlerde rastlanan, gelişimsel veya inflamatuar olmayıp, özellikle fiziksel orijinli patolojik durumları anlamak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze teorik eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sınıflandırma
2. Hafta  Atrisyon etyopatogenezi (1)
3. Hafta  Atrisyon etyopatogenezi (2)
4. Hafta  Abrasyon etyopatogenezi (1)
5. Hafta  Abrasyon etyopatogenezi (2)
6. Hafta  Erozyon etyopatogenezi (1)
7. Hafta  Erozyon etyopatogenezi (2)
8. Hafta  Pulpa kalsifikasyonları (1)
9. Hafta  Pulpa kalsifikasyonları (2)
10. Hafta  Rezorpsiyon etyopatogenezi (1)
11. Hafta  Rezorpsiyon etyopatogenezi (2)
12. Hafta  Hipersementozis (1)
13. Hafta  Hipersementozis (2)
14. Hafta  Sementikl gelişimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cawson RA, Binnie WH, Barrett AW, Wright J: Oral Disease, 3rd ed, Edinburgh: Mosby, 2001 Regezi JA, Sciubba JJ: Oral Pathology. Clinical Pathologic Correlations, 3rd ed, Philadelphia: WB Saunders Co, 1999 Cawson RA, Odell EW: Essentials of Oral Pathology and Medicine, 6th ed, Edinburgh: Churchill Livingston, 1998
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
0
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
100
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
2
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
3
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
4
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
5
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
6
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
7
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
8
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
9
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
10
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
11
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
12
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
13
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
14
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
15
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
16
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
17
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
18
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
19
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X
20
Adayın bir oral patolog olarak, cerrahi oral patoloji tanısı koyabilme, öğretme ve araştırma yapabilme fırsatı tanır. Bu çalışmaların amaçlarından önemli bir tanesi biyomedikal alanda araştırma yapabilecek ve yürütebilecek eğitimi vermektir.X