GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENDODONTİK TEDAVİLİ DİŞLERİN PROTETİK RESTORASYONU/PDT-6100
Dersin Adı: ENDODONTİK TEDAVİLİ DİŞLERİN PROTETİK RESTORASYONU
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Endodontik tedavili dişlerin öneminin öğrenilmesi
Endodontik redavili dişlerde post-kor restorasyon metodlarının öğrenilmesi
Metal olmayan post-kor restorasyonların yapım tekniklerinin öğrenilmesi
Endokron restorasyonların öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş: Tanım, tarihçe, endodontik tedavili dişlerin önemi, protez öncesi endodontik tedavi. ,
2. Hafta  Post kor restorasyonlarının: Endikasyon, kontrendikasyon, avantaj, dezavantaj, sınıflandırma
3. Hafta  Post-kor restorasyonlarında diş preparasyonu : koronal bölümün preparasyonu, kökün preparasyonu, (kök kanalının boşaltılması, kök kanalının şekillend
4. Hafta  Fabrikasyon postlar: sınıflandırma, türleri, örnekleri
5. Hafta  Kor materyalleri: türleri, avantaj, dezavantajları, kullanılım yerleri
6. Hafta  Döküm postlar : tek köklü dişlerde döküm postlar, çok köklü dişlerde döküm postlar, tek parça ve parçalı döküm postlarda döküm teknikleri
7. Hafta  Kombine postlar: fabrikasyon post- döküm kor, fabrikasyon post-restoratif materyal kor, döküm post- restoratif materyal kor. Avantajları, dezavantajla
8. Hafta  Post-kor restorasyonlarında ölçü: kullanılan ölçü maddeleri, ölçü teknikleri- direkt ve indirekt teknik, model elde etme.
9. Hafta  Post-kor restorasyonlarında başarısızlıkların düzeltilmesi, perforasyonlar, kök kırıkları, kırık postların çıkartılması
10. Hafta  Post-kor restorasyonlarında başarısızlıklar: sınıflandırma, kök kırıkları, köklerde perforasyonlar, post kırıkları, restorasyonun sık düşmesi,
11. Hafta  Endokron restorasyonların endikasyon ve kontre endikasyonları, preparasyon prensipleri, materyal çeşitleri,
12. Hafta  metalik olmayan postlar, sınıflandırma, avantaj, dezavantaj, endikasyon, kontrendikasyon, özellikleri
13. Hafta  seramik postlar: sınıflandırma, yapım teknikleri (döküm seramikler, slip-casting, basınçla presleme)
14. Hafta  Cam fiber ve karbon fiber postlar: sınıflandırma, özellikleri, kullanılım yerleri yapım metotları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Protetik uygulamalarda kullanılan klinik ve laboratuar materyal ve cihazları tanımalı ve uygulamalıdır.X
2
Dental materyallerin biyouyumluluğunu hakkında yeterli bilgisi olmalıdır.X
3
Branşıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmelidir.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini bilmeli ve uygulamalı, dental literatürü takip etmelidir.X
5
Hareketli bölümlü protez, hassas bağlantılı protez ve kombine protez, tam protez yapım aşamalarını uygulamalı, overdenture ve immediat protez yapmalıdır.X
6
Kron-köprü protezleri, bölümlü kronları, porselen laminate restorasyonları, adeziv köprüleri, fiber destekli köprüleri, metal destekli veya porselen inley-onlay restorasyonları uygular, post-core uygulamalarını yapmalıdır. Dental seramik tiplerini tanımalı ve uygulamayı bilmelidir.X
7
Çene yüz bölgesindeki defektlerin protetik rekonstruksyonunu yapmalıdır. Radyoterapi protezleri, dudak damak yarıklı hastalarda protetik rekontruksyon ve yuz epitezi yapım asamalarını oğrenmelidir.X
8
Cerrahi islemlere yardımcı olacak splint ve stent hazırlamalıdır. Gerekli hastalarda apne protezi uygulamalıdır.X
9
Tüm bu tedaviler için her vakaya özgü teshis ve tedavi planlaması yapmalıdır.X
10
Radyolojik ve klinik bulguları değerlendirmeyi öğrenmelidir. Tanı modeli elde edebilmeli, model analizi ve planlama yapabilmelidir. Planlamaya uygun ağız hazırlıkları yapmalıdır. Vakaya uygun ölçü tekniklerini uygulamalıdır.X
11
Hasta ile doğru ve düzeyli iletişim kurmalıdır. Hastanın ve kendinin sorumluluklarının bilincinde olmalıdır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Bilge TURHAN BAL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/bturhan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bturhan@gazi.edu.tr)