GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPILARDA ENERJİ KORUNUMU/5321332
Dersin Adı: YAPILARDA ENERJİ KORUNUMU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler enerji ve enerji korunumuna ilişkin temel kavramları tanımlayabilir ve tartışabilir.
Öğrenciler enerji korunumu yaklaşımının tarihsel gelişimini anlatabilir.
Öğrenciler enerji ve enerji korunumuna ilişkin mevzuatı ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlayabilir.
Öğrenciler enerji verimliliğinin hedeflerini yorumlayabilir ve tartışabilir, Öğrenciler enerji verimliliğinin inşaat sektöründeki etkilerini tartışabilir.
Öğrenciler enerji etkin kentler konusunda yorum yapabilir, Öğrenciler enerji etkin yapı tasarımını tanımlayabilir.
Öğrenciler enerji etkin yapı yaklaşımının hedeflerini, ilkelerini ve stratejilerini yorumlayabilir ve tartışabilir.
Öğrenciler yapılarda enerji korunumuna yönelik yöntemleri anlatabilir ve tartışabilir, Öğrenciler yapılarda kullanılabilecek alternatif enerji kaynaklarını tartışabilir
Öğrenciler yapılarda pasif ve aktif tasarım parametreleri ve sistemleri konusunda yorum yapabilir, Öğrenciler yapılarda pasif ve aktif tasarım uygulamalarını tanıyabilir.
Öğrenciler yüksek yapılar/kinetik yapılar/akıllı yapılarda enerji korunumu yöntemleri hakkında yorum yapabilir ve tartışabilir, Öğrenciler yapılarda enerji korunumuna ilişkin simülasyon yazılımlarını tanıyabilir.
Öğrenciler yeşil bina sertifika sistemlerinde enerji verimliliği ölçütünü yorumlayabilir, Öğrenciler enerji etkin yapı örneklerini tanıyabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Enerji ve enerji korunumuna ilişkin temel kavramlar, Enerji korunumu yaklaşımının tarihsel gelişimi, Ulusal ve uluslararası düzeyde enerji mevzuatı, Enerji verimliliğinin hedefleri ve inşaat sektöründeki etkileri
2. Hafta  Enerji etkin kent yaklaşımı ve dünyadaki örnekleri
3. Hafta  Enerji etkin yapı yaklaşımı hedefleri, ilkeleri ve stratejileri Yapılarda enerji korunumuna yönelik yöntemler, Yapılarda yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımına yönelik pasif ve aktif tasarım parametreleri
4. Hafta  Yapılarda pasif tasarım sistemleri ve uygulamaları
5. Hafta  Yapılarda aktif tasarım sistemleri ve uygulamaları
6. Hafta  Yapılarda enerji etkin aydınlatma sistemleri ve uygulamaları
7. Hafta  Yüksek yapılar/kinetik yapılar/akıllı yapılarda enerji korunumu yöntemleri
8. Hafta  Ara sınav-Yüksek yapılar/kinetik yapılar/akıllı yapılarda enerji korunumu yöntemleri
9. Hafta  Sıfır enerjili / yaklaşık sıfır enerjili yapılar
10. Hafta  Yapılarda enerji korunumuna ilişkin simülasyon yazılımları
11. Hafta  Yeşil bina sertifikalarında enerji verimliliği
12. Hafta  Dünyada ve Türkiye’de enerji etkin yapı örnekleri
13. Hafta  Teknik gezi (Yeşil bina sertifikalı enerji etkin bir yapı)
14. Hafta  Ödev sunumları ve tartışmalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
3
3
9
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat mühendisliğinin bir alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmekX
6
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmakX
7
Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmekX
8
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmekX
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
10
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmekX
11
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmekX
12
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
13
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX
14
Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmekX
15
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Arzuhan Burcu GÜLTEKİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/arzuhanburcu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (arzuhanburcu@gazi.edu.tr , arzuhanburcu@yahoo.com)