GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜÇ SİSTEMLERİNDE SİNYAL İŞLEME/5961306
Dersin Adı: GÜÇ SİSTEMLERİNDE SİNYAL İŞLEME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Güç kalitesi konusunda temel bilgilere sahip olmak
Güç kalitesinde sinyal işlemenin kullanımına hakim olmak
Güç kalitesinde kullanılan sinyal işleme araçlarına hakim olmak ve bunları uygulama becerisine sahip olmak
Akıllı şebekelerle ilgili bilgi sahibi olmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  TEMEL KONULAR: Güç sistemlerinde sinyal işlemenin yeri, güç kalitesi tanımı ve güç sinyallerini izlemeye giriş.
2. Hafta  TANIMLAR VE STANDARTLAR: Güç kalitesi bozulmalarının ve olaylarının tanımı, konuyla ilişkili IEC ve IEEE standartları.
3. Hafta  BOZULMALARIN VE OLAYLARIN OLUŞUMLARI: Gerilim genliği, frekans, gerilim dengesizliği, ışık kırpışması, harmonikler, ara harmonikler, kesintiler, geril
4. Hafta  ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) YÖNTEMLERİ: Harmoniklerin ve ara harmoniklerin kestirim yöntemleri, frekans alanında inceleme
5. Hafta  ÇÖZÜMLEME YÖNTEMLERİ: Harmoniklerin ve ara harmoniklerin kestirim yöntemleri, frekans alanında inceleme
6. Hafta  ÇÖZÜMLEME YÖNTEMLERİ: Işık kırpışmasının hesaplanması
7. Hafta  ÇÖZÜMLEME YÖNTEMLERİ: Frekans, gerilim genliği, dengesizlik ve güç kalitesi olaylarının hesaplama yöntemleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  ÇÖZÜMLEME YÖNTEMLERİ: Güç kalitesi indisleri
10. Hafta  GÜÇ KALİTESİ OLAYLARINI SAPTAMA ALGORİTMALARI
11. Hafta  GÜÇ KALİTESİ OLAYLARINI SINIFLANDIRMA
12. Hafta  GÜÇ KALİTESİ SORUNLARI: Ortak bağlantı noktalarında harmonik ve kırpışma yaratan yüklerin belirlenmesi
13. Hafta  GÜCÜN İZLENMESİ: Güç kalitesi izleme cihazları, Türkiye Güç Kalitesi Milli Projesi hakkında bilgiler
14. Hafta  ÇALIŞTAY: Öğrenciler 11. haftada seçtikleri güç sistemlerinde sinyal işleme ile ilgili bilimsel (SCI) makaleleri sınıfta sunucaklar.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.X
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.X
3
Alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptirX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yaparX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir
6
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunurX
7
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.X
8
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
9
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Özgül SALOR-DURNA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/salordurna)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (salordurna@gazi.edu.tr)