GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OSMANLILARDA ANAYASA HAREKETLERİ/4440048
Dersin Adı: OSMANLILARDA ANAYASA HAREKETLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Cenk Reyhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi@edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cenkreyhan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Anayasa hareketlerinin kökeni ve gelişimini kavrar.
Anayasa hareketlerinde İngiltere, ABD ve Fransa örneklerini kavrar.
18. yüzyılda devlet yapısında gelişen dönüşümleri kavrar.
Gülhane Hatt-ı Hümayunu’un Osmanlı anayasa harerketleri açısından taşıdığı anlam kavrar.
Islahat Fermanı’nın Osmanlı anayasa harerketleri açısından taşıdığı anlamı kavrar.
Yeni Osmanlı hareketinin Osmanlı anayasa hareketleri açısından taşıdığı anlamı kavrar.
I. Meşrutiyet rejiminin Osmanlı anayasa hareketleri açısından taşıdığı anlamı kavrar.
Kanun-ı Esasi’nin içeriğini kavrar.
Jön Türk hareketinin Osmanlı anayasa hareketleri açısından taşıdığı anlamı kavrar.
1909 Kanun-ı Esasi değişiklikleri kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Anayasal Hareketler: Kavramsal Çerçeve.
2. Hafta  Anayasal Hareketler: Uygulama ve Süreçler.
3. Hafta  Osmanlı’da Devlet Rejimi: Genel Değerlendirme.
4. Hafta  Tanzimat’a Hazırlık Dönemi I: Nizam-ı Cedit.
5. Hafta  Tanzimata Hazırlık Dönemi II: Sened-i İttifak.
6. Hafta  Tanzimat Dönem I: Gülhane Hatt-ı Hümayunu.
7. Hafta  Tanzimat Dönemi II: Islahat Fermanı.
8. Hafta  I. Meşrutiyet I: Yeni Osmanlı Hareketi ve Mutlakiyete Muhalefet.
9. Hafta  VİZE
10. Hafta  I. Meşrutiyet II: Kanun-ı Esasî (Hazırlanışı ve Niteliği).
11. Hafta  I. Meşrutiyet III: Kanun-ı Esasî (Uygulamaya Konulması).
12. Hafta  II. Meşrutiyet I: Jön Türk Hareketi ve Mutlakiyete Muhalefet.
13. Hafta  II. Meşrutiyet II: Kanun-ı Esasî (Hazırlanışı, Niteliği ve Uygulamaya Konulması).
14. Hafta  II. Meşrutiyet III: 1909 Kanun-ı Esasî Değişiklikleri.
15. Hafta  Ulusal Devletin Kurulması: 1921 Anayasası (Hazırlanışı, Niteliği, Uygulamaya Konulması).
16. Hafta  FİNAL
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tarık Zafer Tunaya, Türkiye´de Siyasal Gelişmeler (1876-1938), İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
7
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1.Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2.Yakınçağ Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3. Yakınçağ Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanmaX
4
4. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5. Yakınçağ Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6. Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilmeX
8
8. Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10. Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X