GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çevre Eğitimi ve Kamuoyunun Bilinçlendirilmesi (A.E)/4410219
Dersin Adı: Çevre Eğitimi ve Kamuoyunun Bilinçlendirilmesi (A.E)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/İngilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Figen Ünlü Erkoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~erkoc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erkoc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel hedef ‘çevre hassasiyeti’nin oluşturulmasıdır.
İnsan ve tabiatın karşılıklı etkileşimi ve insan faaliyetlerinin çevre ve insan üzerindeki etkilerini öğreterek, bireylerde ‘çevre bilinci’nin oluşmas
Öğrencilerin ekosistemdeki biyolojik, kimyasal ve fiziksel süreçler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak, tabiattaki hassas dengeyi ve ilişkileri
Kamuoyunu çevre alanında bilinçlendirme programlarında kullanılan araçları öğrenir: Mahalline gezi ve meşhurların tabiatın korunmasına katkıları gibi
Koruma yaklaşımlarında ve politikalarda çevrenin disiplinlerarası doğasının kavranması istenir.
Çevreci ve doğa korumaya yönelik tutum değişikliği beklenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Ekoloji, Çevre Problemleri hakkında bilgi sahibi olmak
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ekoloji, Çevre Biyolojisi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çevre eğitiminin tarihsel gelişimi.
2. Hafta  Çevre eğitiminin felsefesi.
3. Hafta  Çevre felsefeleri.
4. Hafta  Çevreci akımlar; insan-merkezli, doğa-merkezli yaklaşımlar ve diğer farklı bakış açıları.
5. Hafta  Çevre problemlerinin tarihsel gelişimi.
6. Hafta  Çevre korumacılıkta yeni yönelimler.
7. Hafta  Çevre problemlerinin önlenmesinde, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki farklılıklar.
8. Hafta  Vize sınavı.
9. Hafta  Kaynak yönetiminde politik ve yasal boyut.
10. Hafta  Çevre korumacılıkta idari yapı ve yaptırım.
11. Hafta  Halkın bilinçlendirilmesi ve katılımı.
12. Hafta  Halkın bilinçlendirilmesi ve katılımı.
13. Hafta  Çevre ile ilgili kaynaklara erişim.
14. Hafta  Çevre problemlerinin uluslararası boyutu, uluslararası sözleşmeler, mevzuat ve uygulama süreci.
15. Hafta  KAmuoyunun çevre koruma konusunda bilinçlendirilmesi amacıyla örnek proje (pilot gibi) başvurusu hazırlanması.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Pepper, D. (1996). “Modern Environmentalism; An Introduction”, New York, NY: Routledge. - Tont, S. (2001). “Sulak Bir Gezegenden Notlar”. - Ünder, H. (1996). “Çevre Felsefesi”, Doruk Yayımcılık, Ankara. - Keleş, R. And Hamacı C.(2002), “Çevrebilim”, İmge Kitabevi, Ankara. - Keleş, R. ve Birol E. (2002), “Çevre Hukukuna Giriş”, İmge Kitabevi, Ankara - Ponting, C. (2000). “Dünyanın Yeşil Tarihi”, Sabancı Üniversitesi, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
2
16
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
8
2
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
1
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
3
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyoloji eğitimi ile ilgili alan bilgisini geliştirir, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak uzmanlık düzeyinde araştırma yapma becerisine sahip olur.X
2
Disiplinlerarası araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır, özgün sonuçlara ulaşır.X
3
Alanı ile ilgili araştırmalarda üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak sistematik bir yaklaşımla yeni bilgililer edinir.X
4
Yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır, çözüm önerileri geliştirir.X
5
Alanıyla ilgili özgün bir araştırma tasarlar, uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, uygular; araştırma verilerinin analiz eder, ulaştığı sonuçlarla bilime katkıda bulunur.X
6
Ulusal ve uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yapar.X
7
Alanı ile ilgili problem durumlarında yeni bir bilimsel bir yöntemi kullanır, araştırma sonuçlarını bilimsel bir yayına dönüştürerek bilime katkıda bulunur.X
8
İnsanlar arasındaki ilişkileri yönlendiren kural ve ilkeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.X
9
Alanı ile ilgili bilimsel bir etkinlikte özgün görüşünü savunur.X
10
Biyoloji eğitimi ile bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılmasında uygun öğretim yöntem ve stratejisini geliştirir ve öğrenme öğretme durumlarında etik kurallara dikkat eder.X
11
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar, alanı ile ilgili uluslararası etkinliklerde yabancı dilde özgün görüşünü tartışır.X
12
Alanı ile ilgili araştırmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini ve güncel bilgisayar yazılımlarını uzmanlık düzeyinde kullanır.X
13
Alanı ile ilgili her türlü sorunun çözümünde sorumluluk alır, ihtiyaç duyulan kurum ve kişilerle işbirliği içinde çalışır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X