GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Erken Çocuklukta Yeni Yaklaşımlar/4380002
Dersin Adı: Erken Çocuklukta Yeni Yaklaşımlar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Farklı yaklaşımlarla ilgili kavramların bilgisi
Farklı eğitim yaklaşımlarını araştırma kullanılan yöntem bilgisi
Ülkemizde okul öncesi eğitim sorunlarının çözümlenmesinde farlı yaklaşımlarla ilgili ilkeleri kullanabilme
Okul öncesi egitim yaklasımlarını karsılastırabilir.
Farklı yaklasımlara uygun planlamalar yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Okul öncesi egitimin Türkiye’deki durumu,
2. Hafta   okul öncesi egitim modelleri,
3. Hafta   Dünyada uygulanan okul öncesi eğitim yaklaşımları; yaklaşımların felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemi
4. Hafta   - Proje yaklaşımı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması
5. Hafta   - Reggio Emilia Yaklaşımı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaşt
6. Hafta   - Montessori; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması
7. Hafta  Steiner Yaklaşımı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması
8. Hafta  High Scope Yaklaşımı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılma
9. Hafta  Orman Okulları; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması
10. Hafta  Piramit yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılması
11. Hafta  Te Wháriki Programı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılmas
12. Hafta  Bank Screet Yaklaşımı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırılm
13. Hafta  Pikler Yaklaşımı; yaklaşımın felsefesi amaçları, yaygınlığı, eğitim programları ve uygulama süreçleri ve ülkemizdeki uygulamalar ile karşılaştırılması
14. Hafta  Yaklaşımların değerlendirilmesi ve MEB programına yansımaları
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
5
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Okul öncesi eğitimi Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
- Okul öncesi eğitimi Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
- Okul öncesi eğitimi alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
- Okul öncesi eğitimi alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
- Okul öncesi eğitimi alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
- Okul öncesi eğitimi ile ilgili bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
- Okul öncesi eğitimi ile ilgili yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanır.X
9
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.X
12
- Okul öncesi eğitimi alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirir.X
13
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
- Okul öncesi eğitimi alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
- Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
- Okul öncesi eğitimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr.Z. Fulya TEMEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/web/ftemel/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ftemel@gazi.edu.tr , temel.fulya@gmail.com)