GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Bilgi Yönetimi/4120337
Dersin Adı: Bilgi Yönetimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yar.Doç.Dr.Vicdan Altınok
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/valtinok
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  valtinok@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel yönetim ile bilgi yönetimi arasındaki farklılıkları kavrar
Yönetsel bir araç ve üretim unsuru olarak bilgiyi tanır
Bilgi toplama, üretme ve yönetme ile ilgili temel beceriler hakkında bilgi sahibi olur.
Bilgi çağı örgütlerinin özelliklerini kavrar
Bilgi teknolojilerini bilir
Okulda bilgi yönetimini değerlendirir
Bilgi çağında organizasyon yapı ve modellerini tanımlar
Bilgi ekonomisinin özelliklerini kavrar
Bilgi toplumunun genel özelliklerini bilir
Bilgi teknolojileri ile yönetim teknolojileri sorunlarını anlar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilgi ve Bilginin Doğası
2. Hafta  Bilgi ve Bilginin Doğası
3. Hafta  Bilgi ve Bilginin Doğası
4. Hafta  Bilgi Yönetimi ve Özellikleri
5. Hafta  Bilgi Yönetimi ve Özellikleri
6. Hafta  Bilgi Yönetimi ve Özellikleri
7. Hafta  Bilgi Yönetimi Süreci
8. Hafta  Bilgi Yönetimi Süreci
9. Hafta  Uygulamada Bilgi Yönetimi
10. Hafta  Uygulamada Bilgi Yönetimi
11. Hafta  Bilgi Çağında Örgütler Bilgi Takımı ve Yöneticisi
12. Hafta  Bilgi Çağında Örgütler Bilgi Takımı ve Yöneticisi
13. Hafta  Okullarda Bilgi Yönetimi Süreci
14. Hafta  Okullarda Bilgi Yönetimi Süreci
15. Hafta  Okullarda Bilgi Yönetimi Süreci
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ichijo, Kazuo. (2004). From Managing to Enabling Knowledge. Hitotsubashi on Knowledge Management. Singapore: John Wiley&Sons Pub. Ishikura, Yoko. (2004). Knowledge Management and Global Competition. Hitotsubashi on Knowledge Management. Singapore: John Wiley&Sons Pub. Kalseth, Karl ve Sarah CUMMİNGS. (2002). Knowledge Management: Development Strategy or Business Strategy. Information Development, 17 (3), 163-171. Malhotra, Yogesh. (1997). Konowledge Management in Inquiring Organizations. Proceedings of 3rd Americas Conference on Information Systems. Indianapolis, August 15-27 sf. 239-295. Nonaka, Ikujiro. (2004). The Knowledge –Cretaing Company. Hitotsubashi on Knowledge Management. Singapore: John Wiley&Sons Pub. Parker, Stephen. (2000). Knowledge is Like Light – Information is Like Water. Information Development, 16 (4), 233-236. Sawhney, Mohanbir. (2001). Beyond CustomerKnowledge Management: Customers as Knowledge Co-Creators. Knowledge Management and Takeuchi, H
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj uygulaması bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
8
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanının bilimsel, toplumsal, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi ve ekonomik temellerini bilir ve bu bilgilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır.X
2
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.X
3
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin model ve yaklaşımları eğitim yönetiminin sorunlarının belirlenmesinde ve çözümlenmesinde kullanır.X
4
Eğitim yönetimine ilişkin ulusal ve uluslararası yönelimleri ve toplumsal talepleri alandaki çalışmalar açısından irdeler ve analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Eğitim yönetimi alanına ilişkin çalışmalarında işbirliğinin yollarını arar ve ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili, bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanındaki sorunların belirlenmesi ve çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarına yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak ve bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini ifade eder ve savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan yönetsel, bilimsel, kültürel, toplumsal, yasal ve etik sorunların ortaya konması ve çözümlenmesine yönelik görüş geliştirir.X