GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yönetsel Davranış/4120108
Dersin Adı: Yönetsel Davranış
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Necati CEMALOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/necem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  necem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yönetsel davranışın bir disiplin olarak özelliklerini bilir
Yönetsel davranışın analiz boyutlarını bilir
Yönetsel yapı modellerini bilir
Yönetsel yapı ve birey arasındaki etkileşimi bilir ve biçimsel- doğal yapılar boyutunda etkileşimi analiz eder
Bürokratik sosyalleşmenin yönetsel yapılar açısından önemini bilir
Yönetsel etkililiğin psikolojik temellerini kavrar ve yönetsel yapılar ile birey arasında sağlanması gereken beklentiler dengesini analiz eder
Yönetsel davranış açısından güdülemenin önemini kavrar ve güdüleme ile ilgili yaklaşım ve kuramları bilir
Liderlik kuramlarını bilir ve liderlik davranışlarının analizini yapar
Yönetsel yapının ve davranışın toplumsal kültürle olan etkileşimini bilir.
Kültürlere göre değişkenlik gösteren yönetsel davranış biçimlerini nedenleriyle analiz eder.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bir disiplin olarak örgütsel davranışın temel özellikleri ve analiz boyutları
2. Hafta  İnsanın doğasına ve davranışlarına ilişkin yaklaşımlar
3. Hafta  Sistem yaklaşımı çerçevesinde birey, örgüt ve grup etkileşiminin analizi
4. Hafta  Biçimsel ve biçimsel olmayan gruplar bağlamında örgütsel davranış ve beklentiler dengesinin analizi
5. Hafta  Örgütsel uyum ve bürokratik sosyalleşmenin örgütsel bütünleşme açısından önemi
6. Hafta  Örgütlerde liderlik davranışlarının analizi ve liderlik kuramları
7. Hafta  Güdülenme kuramları ve güdülenmenin bireysel ve örgütsel açıdan sorunsal önemi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Örgütsel değişme ve yönetimi
10. Hafta  Öğrenen örgütler
11. Hafta  Örgütsel davranış ve kültür arasındaki etkileşimin incelenmesi
12. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine ve öğrenci beklentileri uygun olarak belirlenen ve seçilen konuların sunum ve tartışmaları
13. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine ve öğrenci beklentileri uygun olarak belirlenen ve seçilen konuların sunum ve tartışmaları
14. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine ve öğrenci beklentileri uygun olarak belirlenen ve seçilen konuların sunum ve tartışmaları
15. Hafta  Örgütsel davranış dersinin hedeflerine ve öğrenci beklentileri uygun olarak belirlenen ve seçilen konuların sunum ve tartışmaları
16. Hafta  Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aydın, M. (2005). Eğitim yönetimi. Ankara: Hatipoğlu. Burell, G., & Morgan, G. (2008). Sociological paradigms and organisational analysis: Elements of the sociology of corporate life. England: Ashagate. Eren, E. (1993). Yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta. Katz D., & Kahn R. (1977). Örgütlerin toplumsal psikolojisi (Çev. H. Can ve Y. Bayar). Ankara: TODAİE. Kreitner, R., & Kinicki, A. (2004). Organizational behavior (Sixth Ed.). New York NY: McGraw-Hill. March, J., & Simon H. A. (1975). Örgütsel davranış (Çev: Ö. Bozkurt ve O. Onaran). Ankara: TODAİE. Morgan, G. (1986). Images of organization. USA: Sage. Özkalp, E. Ve Kırel Ç. (2005). Örgütsel davranış. Anadolu Üniversitesi: Eskişehir. Robbins, S. P, & Judge, T. A. (2011). Örgütsel davranış (Çev. Ed. İ. Erdem). Ankara:Nobel. Sargut, A. S. (2001). Kültürlerarası farklılaşma ve yönetim. Ankara: İmge.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Antalım, Soru-cevap, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Staj uygulaması bulunmamaktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
8
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanının bilimsel, toplumsal, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi ve ekonomik temellerini bilir ve bu bilgilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır.X
2
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.X
3
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin model ve yaklaşımları eğitim yönetiminin sorunlarının belirlenmesinde ve çözümlenmesinde kullanır.X
4
Eğitim yönetimine ilişkin ulusal ve uluslararası yönelimleri ve toplumsal talepleri alandaki çalışmalar açısından irdeler ve analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Eğitim yönetimi alanına ilişkin çalışmalarında işbirliğinin yollarını arar ve ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili, bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanındaki sorunların belirlenmesi ve çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarına yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak ve bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini ifade eder ve savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan yönetsel, bilimsel, kültürel, toplumsal, yasal ve etik sorunların ortaya konması ve çözümlenmesine yönelik görüş geliştirir.X