GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretmen Eğitiminde Karşılaştırmalı Çalışmalar/4110006
Dersin Adı: Öğretmen Eğitiminde Karşılaştırmalı Çalışmalar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretmen eğitiminde kullanılan yaklaşım ve modelleri tanır.
Öğretmen yetiştirmede gelişme ve yenilikleri araştırır.
Farklı eğitim sistemlerinde öğretmen eğitiminde kullanılan mevcut uygulamaları ve sorunları karşılaştırır.
Öğretmen eğitimi politika ve uygulamalarını analiz eder.
Öğretmen eğitimine ilişkin bir araştırma projesi tasarlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Öğretmen yetiştirmede farklı perspektifler.
3. Hafta  Türkiye'de ve farklı eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirmede mevcut sorunlar.
4. Hafta  Türkiye'de ve farklı eğitim sistemlerinde öğretmen yetiştirmede mevcut gelişmeler ve yenilikler.
5. Hafta  Öğretmen eğitiminde yapılan araştırmalar: amaç ve içerik açısından incelenmesi
6. Hafta  Öğretmen eğitiminde yapılan araştırmalar: öğrenme-öğretme süreçleri açısından inceleme.
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  Öğretmen eğitiminde yapılan araştırmaların araştırma yöntemleri açısından incelenmesi
9. Hafta  Öğretmen eğitimi araştırmalarının temaları açısından incelenmesi
10. Hafta  Öğretmen eğitiminde hizmet öncesi eğitimin rolü
11. Hafta  Öğretim araştırmalarında hizmet-içi eğitim
12. Hafta  Karşılaştırmalı öğretim araştırmaları
13. Hafta  Öğretim araştırmalarının öğretmen adayları ve öğretmenler açısından değerlendirilmesi.
14. Hafta  Tartışma ve değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
6
7
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.X
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.X
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Melek Çakmak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/melek)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( melek@gazi.edu.tr)