GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Program Geliştirme Modelleri ve Yeni Yaklaşımlar (Z)/4110120
Dersin Adı: Program Geliştirme Modelleri ve Yeni Yaklaşımlar (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
-Program geliştirme modelleriyle ilgili kavram ve ilkeleri açıklayabilme
Program geliştirmeyle ilgili sosyal,tarihi ve felsefi gelişmelerin program geliştirme modellerine yansımalarını açıklayabilme
-Program geliştirme modelleri ile ilgili yeni gelişmeleri izleyebilme
-Program geliştirme modelleri ve yeni yaklaşımların yansımalarını analiz edebilme
Analiz sonuçlarını değerlendirebilme
Program geliştirme modelleriyle ilgili uluslararası ve özgün bilimsel çalışma yapabilme
Program geliştirme modelleriyle ilgili uluslararası ekip çalışması yapabilme
Program geliştirme modelleriyle konusunda problem çözme kritik düşünme vb. yaklaşımları kullanabilme
Alanda düşüncelerini açıklamada iletişim becerilerini kullanabilme
Program geliştirme alanında etik kurallara uygun olarak sosyal,kültürel ve etik sorunları çözebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Program geliştirmede temel modeller;
2. Hafta  Ders kitabı yaklaşımı
3. Hafta  Davranışçı modeller
4. Hafta  Yapısalcı modeller
5. Hafta  Ara sınav
6. Hafta  hedefe dönük modeller,
7. Hafta  hedefe ve sürece dönük modeller.
8. Hafta  bilişsel modeller
9. Hafta  modellerin sentezi
10. Hafta  modellerin sentezi
11. Hafta  Yeni gelişmeler doğrultusunda modeller
12. Hafta  Yeni gelişmeler doğrultusunda modeller
13. Hafta  Özgün bir program geliştirme model önerisi
14. Hafta  Gözden geçirme ve değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
7
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
7
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
8
40
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
4
5
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.X
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.X
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Prof. Dr. Yusuf BUDAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~budaky/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (budaky@gazi.edu.tr)