GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
TURKISH LANGUAGE-I/TUR-101
Course Title: TURKISH LANGUAGE-I
Credits 2 ECTS 2
Course Semester 1 Type of The Course Compulsory
COURSE INFORMATION
 -- (CATALOG CONTENT)
 -- (TEXTBOOK)
 -- (SUPPLEMENTARY TEXTBOOK)
 -- (PREREQUISITES AND CO-REQUISITES)
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Türkçe
 -- COURSE OBJECTIVES
 -- COURSE LEARNING OUTCOMES
Dilin tanımı, işlevleri, Türkçenin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dil ile düşünce arasındaki ilişkiyi bilir. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilir.
Kendini doğru ve etkili ifade etme becerisi kazanır.
Alanı ile ilgili konularda bilimsel metin oluşturur.
Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
Alanı ile ilgili bilimsel metinleri anlar ve değerlendirir.
Karşılaşılan metin türüne göre muhakeme yeteneği kazanır
Yazma çalışmalarında yazım ve noktalama ile ilgili kurallara uyar. Kompozisyon kurallarını bilir ve uygular.
macına uygun metin oluştururken metin türlerinden yararlanır.
Metinler üzerinde uygulama yapar. Resmi yazılar ( dilekçe, tutanak, rapor öz geçmiş) oluşturur.

 -- MODE OF DELIVERY
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --WEEKLY SCHEDULE
1. Week  Dilin tanımı, Türk dilinin temel özellikleri, dil­ kültür ilişkisi ve dilin kültür taşıyıcılık özelliği. Konuşma ve yazı dilinin farkı
2. Week  Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri ve özellikleri, Türk dilinin tarihi dönemleri ve önemli eserleri.
3. Week  Noktalama işaretlerinin kullanımı ve önemi.
4. Week  Yazım kuralları: Bazı ek ve edatların yazılışı. Özel adların, sayıların, alıntı kelimelerin yazılışı. Büyük ve küçük harflerin kullanıldığı yerler.
5. Week  Resmi yazışmalar: Dilekçe, tutanak. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
6. Week  Resmi yazışmalar: Rapor, iş mektubu, öz geçmiş. Bu türlerle ilgili uygulama çalışması.
7. Week  Sözcük düzeyindeki güncel anlatım bozuklukları
8. Week  Ara sınav.
9. Week  Cümle düzeyindeki anlatım bozuklukları
10. Week  Paragraf oluşturma I.
11. Week  Paragraflardan metin oluşturma kompozisyon yazma uygulamaları
12. Week  Paragraf çözümleme
13. Week  Alanı ile ilgili metin oluşturma .
14. Week  Eleştiri ve değerlendirme yazısı inceleme. Eleştiri ve değerlendirme yazısı oluşturma.
15. Week  
16. Week  
 -- TEACHING and LEARNING METHODS
 -- ASSESSMENT CRITERIA
 
Quantity
Total Weighting (%)
 Midterm Exams
0
40
 Assignment
2
20
 Application
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Percent of In-term Studies  
60
 Percentage of Final Exam to Total Score  
40
 -- WORKLOAD
 Activity  Total Number of Weeks  Duration (weekly hour)  Total Period Work Load
 Weekly Theoretical Course Hours
14
2
28
 Weekly Tutorial Hours
0
 Reading Tasks
2
6
12
 Searching in Internet and Library
0
 Material Design and Implementation
0
 Report Preparing
0
 Preparing a Presentation
0
 Presentation
0
 Midterm Exam and Preperation for Midterm Exam
1
5
5
 Final Exam and Preperation for Final Exam
1
5
5
 Other (should be emphasized)
0
 TOTAL WORKLOAD: 
50
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
2
 Course Credit (ECTS): 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Uses the knowledge of mathematics, basic sciences and technician in the field of electricity generation, transmission and distribution
2Compares the characteristics of basic electrical and electronic components for the purpose of deciding the appropriate equipment
3Determine the failure in the field by using the necessary measuring devices and methods
4Performs the analysis of electrical circuits by making connections
5Uses energy types and transforming components in project development and problem solving
6Makes the design and analysis of electrical circuits using computer programs related to the field in accordance with technological developments
7Develops computer software for applications in the field by following the developments in programming languages
8Controls a system or process with microprocessor based control devices
9Performs maintenance, repair and installation works related to the field
10Establishes the relationship between cause and effect in the profession in the light of theoretical and experimental knowledgeX
11Continuously develops itself on the issues related to the profession in order to provide the quality services needed by the sector
12Uses information and communication technologies in the field effectively
13Have professional ethics, occupational safety, worker health and first aid knowledge
14Makes independent and multi-disciplinary teamwork by communicating effectivelyX
15Follows the developments in the field and communicates effectively by using a foreign language at least at the general level of European Language Portfolio A2
 -- NAME OF LECTURER(S)
   ((...))
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
   ((...))
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
   ((...))