ORAL COMMUNICATION SKILLS II/YR108A |
Course Title: |
ORAL COMMUNICATION SKILLS II |
Credits |
3 |
ECTS |
6 |
Semester |
2 |
Compulsory/Elective |
Compulsory |
|
COURSE INFO |
-- LANGUAGE OF INSTRUCTION |
Arabic |
-- NAME OF LECTURER(S) |
Lec. Mehmet Şayır |
-- WEB SITE(S) OF LECTURER(S) |
http://websitem.gazi.edu.tr/site/msayir |
-- EMAIL(S) OF LECTURER(S) |
msayir@gazi.edu.tr |
-- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT |
Öğrencilerin dinleme ve konuşma becerileri gelişecek, özgün okuma, konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin aktivitelerle öğrencinin etkileşime dayalı karşılıklı soru cevap yoluyla sözlü iletişim becerisi gelişir öğrenciler kendilerini ifade etme, duygu, düşünce ve dileklerini dile getirme becerilerini geliştirmeleri için teşvik edilir olgu ve olayları öznelleştirmek suretiyle öğrencilerin kendilerinden söz etme güdü ve istekleri harekete geçirilerek hem arkadaşları hem de eğitimci i öğrencilerin topluluk karşısında sunum yapmak suretiyle ya kendi seçecekleri ya da eğitimci tarafından seçilecek herhangi bir konuda konuşma beceriler
|
-- MODE OF DELIVERY |
The mode of delivery of this course is Face to face |
-- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES |
There is no prerequisite or co-requisite for this course. |
-- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS |
There is no recommended optional programme component for this course. |
--COURSE CONTENT |
1. Week |
Derse giriş |
2. Week |
İletişim Aktiviteleri; Fonetik alfabe ve yazı çalışmaları | 3. Week |
İletişim Aktiviteleri; Dinleme: metni dinleyerek çıkarımlar yapma | 4. Week |
Drama: Öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaracak bir hikâye canlandırma; Sunu Hazırlama Teknikleri | 5. Week |
İletişim Aktiviteleri; Video İzleme: Sessiz seyredip çıkarımlarda bulunma; | 6. Week |
Sunu Hazırlama Teknikleri; Tonlama Çalışmaları; Dinleme ve not alma | 7. Week |
Sınıf Tartışması; Dinleme: Detay bilgileri bulmak için dinleme | 8. Week |
Vize Haftası | 9. Week |
İletişim Aktiviteleri; Dinleme: Ana fikri ve detay bilgileri bulmak için dinleme | 10. Week |
Fonetik Alfabe Okuma Çalışmaları; Video İzleme: film seyretme | 11. Week |
Bir önceki hafta izlenen filme dayalı olarak bir drama hazırlama: filmden bir sahne canlandırma; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan | 12. Week |
Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma) | 13. Week |
Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma) | 14. Week |
Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma) | 15. Week |
Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma) | 16. Week |
Final Sınavı |
|
-- RECOMMENDED OR REQUIRED READING |
Arapça Pratik Konuşma Rehberi, Yrd. Doç. Dr. Cüneyt EREN
Çeşitli dergilerden konular. |
-- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS |
Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise |
-- WORK PLACEMENT(S) |
no |
-- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA |
|
Quantity |
Percentage |
Mid-terms |
1 |
30 |
Assignment |
0 |
10 |
Exercises |
0 |
0 |
Projects |
0 |
0 |
Practice |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
Contribution of In-term Studies to Overall Grade |
|
40 |
Contribution of Final Examination to Overall Grade |
|
60 |
|
|
-- WORKLOAD |
Efficiency |
Total Week Count |
Weekly Duration (in hour) |
Total Workload in Semester |
Theoretical Study Hours of Course Per Week |
14 |
3 |
42 |
Practising Hours of Course Per Week |
|
|
0 |
Reading |
|
|
0 |
Searching in Internet and Library |
|
|
0 |
Designing and Applying Materials |
|
|
0 |
Preparing Reports |
|
|
0 |
Preparing Presentation |
14 |
3 |
42 |
Presentation |
14 |
3 |
42 |
Mid-Term and Studying for Mid-Term |
14 |
2 |
28 |
Final and Studying for Final |
|
|
0 |
Other |
|
|
0 |
TOTAL WORKLOAD: |
154 |
TOTAL WORKLOAD / 25: |
6.16 |
ECTS: |
6 |
|
|
-- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM |
NO |
PROGRAM LEARNING OUTCOMES |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | 1)Teachers-to-be who know modern Arabic language. 2)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively 3)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession. 4)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques 5)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposes 6)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages 7)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | | | | X |
2 | 2)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively | | | | X | |
3 | 3)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession. | | | X | | |
4 | 4)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques | | | | X | |
5 | 5)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposes | | | | | X |
6 | 6)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages | | | | X | |
7 | 7)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers | | | | | X |
8 | 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | | | X | |
9 | 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | X | | | |
10 | 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | | | X | |
|
|