GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
ORAL COMMUNICATION SKILLS II/YR108A
Course Title: ORAL COMMUNICATION SKILLS II
Credits 3 ECTS 6
Semester 2 Compulsory/Elective Compulsory
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Arabic
 -- NAME OF LECTURER(S)
  Lec. Mehmet Şayır
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/msayir
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
   msayir@gazi.edu.tr
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
Öğrencilerin dinleme ve konuşma becerileri gelişecek, özgün okuma, konuşma ve dinleme becerilerine ilişkin aktivitelerle öğrencinin etkileşime dayalı
karşılıklı soru cevap yoluyla sözlü iletişim becerisi gelişir
öğrenciler kendilerini ifade etme, duygu, düşünce ve dileklerini dile getirme becerilerini geliştirmeleri için teşvik edilir
olgu ve olayları öznelleştirmek suretiyle öğrencilerin kendilerinden söz etme güdü ve istekleri harekete geçirilerek hem arkadaşları hem de eğitimci i
öğrencilerin topluluk karşısında sunum yapmak suretiyle ya kendi seçecekleri ya da eğitimci tarafından seçilecek herhangi bir konuda konuşma beceriler




 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week  Derse giriş
2. Week  İletişim Aktiviteleri; Fonetik alfabe ve yazı çalışmaları
3. Week  İletişim Aktiviteleri; Dinleme: metni dinleyerek çıkarımlar yapma
4. Week  Drama: Öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaracak bir hikâye canlandırma; Sunu Hazırlama Teknikleri
5. Week  İletişim Aktiviteleri; Video İzleme: Sessiz seyredip çıkarımlarda bulunma;
6. Week  Sunu Hazırlama Teknikleri; Tonlama Çalışmaları; Dinleme ve not alma
7. Week  Sınıf Tartışması; Dinleme: Detay bilgileri bulmak için dinleme
8. Week  Vize Haftası
9. Week  İletişim Aktiviteleri; Dinleme: Ana fikri ve detay bilgileri bulmak için dinleme
10. Week  Fonetik Alfabe Okuma Çalışmaları; Video İzleme: film seyretme
11. Week  Bir önceki hafta izlenen filme dayalı olarak bir drama hazırlama: filmden bir sahne canlandırma; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan
12. Week  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
13. Week  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
14. Week  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
15. Week  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
16. Week  Final Sınavı
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
  Arapça Pratik Konuşma Rehberi, Yrd. Doç. Dr. Cüneyt EREN Çeşitli dergilerden konular.
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  no
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
30
 Assignment
0
10
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
3
42
 Practising Hours of Course Per Week
0
 Reading
0
 Searching in Internet and Library
0
 Designing and Applying Materials
0
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
14
3
42
 Presentation
14
3
42
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
14
2
28
 Final and Studying for Final
0
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
154
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
6.16
 ECTS: 
6
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1

1)Teachers-to-be who know modern Arabic language. 2)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively 3)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession. 4)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques 5)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposes 6)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages 7)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum

X
22)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectivelyX
33)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession.X
44)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniquesX
55)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposesX
66)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languagesX
77)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorersX
88)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculumX
98)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculumX
108)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculumX