GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE LİDERLİK VE MOTİVASYON/HY-2040
Dersin Adı: HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE LİDERLİK VE MOTİVASYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Turkce-Ingilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sultan AYAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/sultan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sultan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Liderlik ve liderlikle ilgili kavramları açıklayabilir
Bakım hizmetleri yönetiminde liderliğe önem verebilir
Profesyonel liderlik özelliklerini sergileyebilir
21.yy.’da yeni liderlik yaklaşımlarını etkin biçimde kullanabilir
Sağlık personelinin motivasyon ve iş doyumunu etkileyen faktörleri belirleyebilir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Örgün Eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders programının amaç ve hedeflerinin açıklanması
2. Hafta  Liderliğin tarihsel gelişimi
3. Hafta  Liderlik tanımı ve özellikleri
4. Hafta  Liderlik teorileri
5. Hafta  Liderlikte yeni yaklaşımlar
6. Hafta  Değişim, yaratıcılık ve liderlik
7. Hafta  Örgüt kültürü oluşturmada liderin rolü
8. Hafta  Örgüt kültürü oluşturmada liderin rolü
9. Hafta  Ekip içinde liderlik
10. Hafta  Liderlik koçluk mentorlük,
11. Hafta  21. Yüzyılda liderlik
12. Hafta  Sağlık hizmetlerinde motivasyon, tanımı, teorileri
13. Hafta  Sağlık hizmetlerinde motivasyon, tanımı, teorileri
14. Hafta  Sağlık hizmetlerinde, iş doyumu, tükenme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Marriner-Tomey (2008) Guide to Nursing Management and Leadership (Guide to Nursing Management & Leadership, Mosby. Marquis BL, Huston CJ (2003) Leadership Roles and Management Functions in Nursing, Lippincott. Akıncı Vural Z.B.,Çoşkun G. (2007) Örgüt kültürü : iletişim, liderlik, motivasyon, bağlılık, performans açısından değerlendirme,Nobel Yayınları Eren E (2007) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Basım, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Düz Anlatım, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
4
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
2
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
6
4
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
160
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.X
2
Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.X
3
Sağlık politikaları ile ilgili temel kavramları bilir.X
4
Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.X
5
Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
6
Araştırma sürecinin basamaklarını bilir.X
7
Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler.X
8
Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini bilir.X
9
Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.X
10
Bakım organizasyon yöntemlerini açıklar.X
11
Hemşirelik ve hemşirelik yönetimine katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar yapar.
12
Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.