GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME/BDB-2130
Dersin Adı: ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Malnütrisyon tanımı ve türlerinin öğrenilmesi
Beslenme durumunun değerlendirilmesinde kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi
Enteral ve parenteral beslenme ilkeleri ve farklı hastalıklara özgü uygulamaların öğrenilmesi
Metabolizmadaki değişikliklerin bilinmesi
Besin öğesi gereksinimlerinin hesaplanması
Kullanılan ürünlerin türü ve bileşimlerinin öğrenilmesi
Nütrisyon ekibinde diyetisyenin yetki ve sorumlulukları ile pratik uygulamalarının öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Malnütrisyon-Açlık patafizyolojisi ve metabolizma
2. Hafta  Nütrisyonel gereksinimler
3. Hafta  Nütrisyonel değerlendirme
4. Hafta  Enteral beslenmede temel ilkeler
5. Hafta  Parenteral beslenmede temel ilkeler
6. Hafta  Pediatride enteral ve parenteral beslenme
7. Hafta  Glutamin ve beslenme desteğindeki önemi
8. Hafta  Arjinin ve beslenme desteğindeki önemi
9. Hafta  Kronik karaciğer hastalığında beslenme desteği
10. Hafta  Kısa bağırsak sendromunda beslenme desteği
11. Hafta  Kistik fibroziste beslenme desteği
12. Hafta  Gastrointestinal sistem fistüllerinde beslenme desteği
13. Hafta  Akut pankreatitte beslenme desteği
14. Hafta  Ameliyat öncesi beslenme desteği
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
2
20
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
6
60
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
170
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edindiği alana özgü temel bilgileri uzmanlık düzeyinde mesleki ve etik kurallar çerçevesinde uygular.X
2
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve standartları takip eder.X
3
Alanına özgü değişik araştırma yöntemlerini kullanarak analiz/sentez yapar ve uygun çözüm önerileri geliştirir.X
4
Teknolojik gelişmelere paralel olarak alanıyla ilgili araç-gereçleri kullanır.X
5
Alanında ve disiplinler arası etkileşim içinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir.X
6
Özgün bir araştırmayı bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak yürütür.X
7
Alana özgü bireysel ve toplumsal sağlık sorunlarına yönelik yeni yaklaşımlar ve çözüm önerileri geliştirir.X
8
Akademik çalışmalarının çıktılarını akademik ortamlarda sunarak ve yayınlayarak literatüre katkıda bulunur.X
9
Alanı ile ilgili sağlık politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.X
10
Bilimsel ve teknolojik alanların yanı sıra sosyal ve kültürel alandaki gelişmeleri takip ederX
11
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanında ileri düzeydeki ulusal ve uluslararası temel ve güncel bilgileri, uygulamaları takip eder.X
12
Çalışmalarını kalite yönetim süreçlerine uygun yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gamze Akbulut)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/gakbulut)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gakbulut@gazi.edu.tr)