GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZYOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ I/FZY-2090
Dersin Adı: FİZYOLOJİDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ARAŞTIRMA ETİĞİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
"Bilimsel düşünce "kavramını açıklar
Fizyoloji bilimiyle ilgili bir bilimsel araştırmayı tanımlar, araştırma ile ilgili hipotez üretir,literatür tarar, test eder,verileri toplar ve yorum
Fizyolojik çalışmalarda kullanılan yöntemler ve laboratuvar cihazları hakkında bilgilenir
Bilimsel araştırma etiğinde dikkate alınması gereken ilkeleri sıralar, araştırmanın çeşitli basamaklarında karşılaşılan etik kusurları tanımlar
Bilimsel araştırma etiğine uyulmamasına neden olan etkenleri tanımlar
Fizyoloji bilim alanında bilimsel etiği ve etik ihlallerini tanımlar
Multidisipliner çalışmalarda bilimsel işbirliği ve çıkar çatışması kavramlarını tanımlar
Fizyoloji bilim alanında insan katılımcıların ve hayvan deneklerin kullanımlarındaki etik ilkeleri bilir
Araştırma verilerinin tarafsız yorumlanmasının etik ve bilim açısından önemini bilir
Yayın etiği ve tarafsız yayın değerlendirmeyi bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fizyoloji disiplininde bilimsel araştırmanın tanımı
2. Hafta   Fizyoloji disiplininde bilimsel araştırmanın basamakları
3. Hafta  Fizyolojik çalışmalarda kullanılan yöntemler ve laboratuvar cihazları
4. Hafta  Araştırma etiğinde dikkate alınması gereken ilkeler(dürüstlük, objektiflik, açıklık)
5. Hafta   Araştırma etiğinde dikkate alınması gereken ilkeler(dürüstlük, objektiflik, açıklık)
6. Hafta   Fizyoloji bilim alanında etik ihlalleri ve nedenleri
7. Hafta   Multidisipliner çalışmalarda bilimsel işbirliği ve çıkar çatışması
8. Hafta  8.Hafta Araştırma verilerinin tarafsız yorumlanmasının etik ve bilim açısından önemini
9. Hafta  Fizyolojik araştırmalarda deney hayvanlarının kullanımında etik kurallar
10. Hafta   Fizyolojik araştırmalarda insan katılımcılarla ilgili etik kurallar
11. Hafta   Yayın etiği ve tarafsız yayın değerlendirme
12. Hafta  Bilimde Etik dışı davranışlar (ihmal, saptırma, sahtekarlık
13. Hafta   Fizyoloji bilim alanı ile ilgili konularda karşılaşılan etik sorunlar, araştırmacıların kanuni hakları
14. Hafta   Öğrenci sunumları(Fizyoloji disiplininde karşılaşılmış etik ihlallerine ilişkin örnekler ve kanuni süreç)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
4
4
16
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
7
8
56
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
218
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doğru kaynakları kullanarak alana özgü bilgiye ulaşır, sorgulayabilir ve özümser. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
2
İnsanda hücre, doku, organ ve sistemlerinin işleyişini, birbirleriyle koordinasyonlarını tanımlar. Bunların çevreyle etkileşimini açıklar.X
3
İnsan organizmasında temel kontrol sistemleri olarak bilinen sinir, endokrin ve bağışıklık sistemlerinin diğer sistemler üzerindeki etkilerini kavrar.X
4
Fizyoloji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, etik değerleri gözeterek çeşitli deneysel modellerin planlanmasında ve uygulamasında kullanır.X
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.X
6
Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası bilimsel etkinlikler çerçevesinde diğer araştırmacılarla sözlü ve/veya yazılı olarak paylaşır. Bilimsel etkinliklerini geliştirerek sürdürürX
7
Çalışmalarında, laboratuvar güvenliğine dikkat eder, kaynaklarını maliyet-etkinlik ilişkisini gözeterek verimli bir şekilde kullanırX
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.X
9
Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrar; yeni fikirleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetirX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Çiğdem ÖZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (yok)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozercigdem@yahoo.co.uk)