GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKSEL FARMASİ/FTE-1020
Dersin Adı: FİZİKSEL FARMASİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Sevgi Takka, Prof.Dr.Figen Tırnaksız, Doç. Dr. Fatmanur Tuğcu Demiröz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  htt://websitem.gazi.edu.tr/site/takka, htt://websitem.gazi.edu.tr/site/tfigen, htt://websitem.gazi.edu.tr/site/fatmanur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  takka@gazi.edu.tr, tfigen@gazi.edu.tr, fatmanur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eczacılık Teknolojisi alanında geniş bir bilgi birikimine sahip olur
Termodinamik kavram ve ilaç moleküllerinin fiziksel özellikleri, hakkında bilgi sahibi olur
Elektrolit ve elektrolit olmayan çözeltiler, tampon ve isotonik çözelti kavramlarını öğrenir
Difüzyon ve çözünme hızı, itme ve çekim kuvvetleri, gaz, sıvı katı hal özellikleri öğrenir
pH hesapları ve çözücü-çözünen ilişkilerini öğrenir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Termodinamik
2. Hafta  İlaç moleküllerinin fiziksel özellikleri
3. Hafta  Elektrolit ve elektrolit olmayan çözeltiler
4. Hafta  Elektrolit iyonik denge
5. Hafta  Tampon ve isotonik çözeltiler
6. Hafta  Çözünürlük ve dağılma olayı
7. Hafta  Kompleksleşme ve protein bağlanma
8. Hafta  Kinetik
9. Hafta  Difüzyon ve çözünme hızı
10. Hafta  Kolloidler
11. Hafta  Mikromeritik
12. Hafta  Çözeltiler
13. Hafta  Reoloji
14. Hafta  Polimer bilimi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Physical Pharmacy, A.Martin, P.Bustamante, A.H.C. Chun, 4th edition, Williams & Wilkins , 1993. - Remington: The Science and Practice of Pharmacy, E
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  --
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
4
44
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
4
32
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eczacılık Teknolojisi alanında geniş bir bilgi birikimine sahip olur, tüm ilaç şekillerinin önformülasyonları, formülasyon tasarımları, formülasyonların in vitro/in vivo değerlendirilmesini öğrenir.X
2
Teknolojideki yenilikleri yakından izleyebilme becerisi kazanır, eczacılık alanında literatür tarayabilme, değerlendirip, yorumlayabilme becerisine sahip olur.X
3
Etkin madde ve ilaç şekillerinin formülasyonları ve hazırlama teknolojileri ile ilgili patent tarayabilme, değerlendirebilme ve patentleyebilme becerisine sahip olurX
4
Tüm ilaç şekillerinin laboratuvar, pilot ve endüstriyel üretimleri, kalite kontrolleri, kalite güvence sistemi, iyi imalat uygulamaları (GMP) ve stabilitelerinin sağlanması alanında yeterli bilgiyi öğrenir.X
5
Orijinal ve jenerik ilaç tasarımını, işlem validasyonlarının değerlendirilmesini ve kalite güvencesini sağlayabilecek bilgi ve beceri düzeyini öğrenirX
6
Araştırma sonuçlarının yorumlanması, istatiksel değerlendirilmesini ve pratik açıdan uygulanmasını öğrenir.X
7
Yeni ilaç taşıyıcı sistemler hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu sistemlerin hedeflendirilmesi ile ilgili uzman düzeyinde bilgi ve kapasiteye sahip olur.X
8
Biyoteknolojik ürünlerin tasarımı, formülasyonları, hazırlama teknikleri, fiziksel ve kimyasal stabilitelerini öğrenir.X
9
Araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretebilme yeteneğini kazanır. Analitik düşünebilme becerisini kazanır. Deneysel sonuçlarını ulusal veya uluslararası dergilerde yayın yapabilme yeteneği kazanır.X
10
Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin (FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları ve resmi referans kitapları (farmakopeler, vb) takip edebilme, yorumlayabilme becerisi kazanır. Sonuç olarak sahip olduğu bilgileri eczacılık teknolojisi alanına aktarır, yeni yaklaşımlar geliştirir.X