GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEKÂN-NESNE-KAVRAM İLİŞKİSİ/HEY 522
Dersin Adı: MEKÂN-NESNE-KAVRAM İLİŞKİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Burçin ÜNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/burcinunal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  burcinunal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yapıt için uygun mekanı belirleyebilme
Yapıt için uygun nesne ve malzemeyi belirleyebilme
Kavram ve nesne arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
Kişisel yaklaşımlar üzerine üretim ve süreç arasında ilişkiler geliştirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı ve hedefleri
2. Hafta  Duchamp ve HazırNesne
3. Hafta  Rosalind Krauss:Genişleyen Alanda Heykel
4. Hafta  Robert Morris:"Heykel Üzerine Notlar 1-3
5. Hafta  Donald Judd:"Belirli Objeler"
6. Hafta  Robert Smithson:"Bir Akıl Sedimantasyonu: Dünya Tasarımları"
7. Hafta  Proje uygulama
8. Hafta  Arasınav Değerlendirme
9. Hafta  Sol Lewitt:"Kavramsal Sanat Üzerine Paragraflar"
10. Hafta  Piere Manzoni:"Serbest Boyut"
11. Hafta  Süreç Sanatı ve Arte Povera(Yoksul Sanat)
12. Hafta  Michael Fried:"Sanat ve Nesnellik"
13. Hafta  Joseph Boys ve Sosyal Heykel Tanımı
14. Hafta  Beden Sanatı ve Feminist Sanat
15. Hafta  Proje uygulama
16. Hafta  Final Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Elemanı notları ,D,Kuspit, Sanatın Sonu., A.Danto, Sanatın Sonundan Sonra, B.Blistene, A History of 20th Century Art , J.Collins, Sculpture Today, N.Atakan, Arayışlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX