GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TV REKLAMCILIĞI/YMS 509
Dersin Adı: TV REKLAMCILIĞI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Semra ÇEVİK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/, w3.gazi.edu.tr/~scevik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  scevik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Televizyon reklamcılık kavramları ile iletişim süreçlerini bilir.
Televizyon reklamcılığı kullanım yöntem ve amacını bilir.
Örnekler üzerinden çözümlemeler yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Televizyon reklamcılığı kuramları
2. Hafta  Televizyon reklamcılığı tarihçesi
3. Hafta   Televizyon reklamcılığı ve ticaret
4. Hafta  Sanat olarak reklamlar
5. Hafta  Televizyon reklamlarını anlamak
6. Hafta  Reklam ve manipülasyon
7. Hafta  Tüketimin sempatikleştirilmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Reklamın haberciliği
10. Hafta  Televizyon reklamı ve yenilik fetişizmi
11. Hafta  Marka imajı ve satan reklam
12. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve cinsellik kullanımı
13. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve çocuk kullanımı
14. Hafta  Televizyon reklamcılığı ve modernlik
15. Hafta  Yıl sonu sınavı
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  PAUL RUTHERFORD: YENİ İKONALAR Televizyonda Reklam Sanatı STEEL J.. GERÇEK YALANLAR REKLAMCILIK ARMAND MATELARD - REKLAMCILIK – İLETİŞİM BANU DAĞDAŞ - REKLAMI OKUMAK YÜKSEL ÜNSAL; BİLİMSEL REKLAM VE PAZARLAMADAKİ YERİ
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
8
112
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya ile ilişkili olan bilimsel ve sanatsal disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilmeX
6
Yeni Medya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme. X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilmeX
8
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme. X
9
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak kavramsal çözüm üretebilme. X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX