GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
ARTICULATE PROBLEM SOLVING in ARCHITECTURAL CREATIVITY/5211355 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İngilizce | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğr. Gör. Dr. Ece KUMKALE AÇIKGÖZ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://websitem.gazi.edu.tr/site/ecekumkale | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ecekumkale@gazi.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaratıcı çözümlerinin saklı yapıtaşlarını açığa çıkarma sürecinde, mimari ürün ve durumların disiplinler arası bağlantılarını da içeren bütüncül ve k Çeşitli tasarım durumları için öğrenciler tarafından bireysel olarak araştırılan ve yönetilen yaratıcı problem çözümü süreçlerinde, bir dizi fikirleş Mimari bir bakış açısıyla, içeriği araştırmak, ilişkilendirmek ve öneri getirmek için gündelik problemlere aktif katılımı teşvik etmek. Kişisel öğrenmenin yapma bilgisini dışa vurabilen ve ders sonrasında bütün problem çözümlerinde faydalanılabilecek bir araçlar bütününü oluşturmak ve mimari pratik için özerk ve bireysel yönetilen bir problem çözme süreci yapılandırma yöntemi oluşturmak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Final sunumları ve araştırmalar grup çalışması olarak gerçekleştirilebilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
M.533: MİMARİ TASARLAMADA METODOLOJİ SORUNLARI / M.534: MİMARLIKTA TAS. VE DEĞ. PROBLEMLERİ / M.633: TASARIMDA SÜREÇ VE DÜŞÜNCE / M.639: MİMARİ TASARIMDA KURAM-KILGI BAĞLAMI / M.644: MİMARİ BİÇİMLENDİRMEDE KARAR VERME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
. Csikzentmihalyi, M. and Csikzentmihalyi, I. S. (Eds.) (1998) Optimal Experience: Psychological Studies of Flow in Consciousness, Cambridge: Cambridge University Press . Dale H. S., Barry J. Z. (eds.) (1998) Self-Regulated Learning: From teaching to Self-Reflective Practice, New York and London: The Guilford Press. . Dewey, J. (1958) Art As Experience. New York: Capricorn Books, G. P. Putnam's Sons. . Koestler, A. (1964) The Act of Creation. New York: The Macmillan Company. . Kolb, D. A. (1984) Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. . Norberg-Schulz, C. (1965) Intentions in Architecture. Cambridge, Massachusetts: MIT. . Norberg-Schulz, C. (1971) Existence, Space and Architecture. New York: Praeger. . Norberg-Schulz, C. (1988) Architecture: Meaning and Place: Selected Essays, (New York: Electa/Rizolli. . Rapoport, A. (1990) The Meaning of the Built Environment: A Nonverbal Communication Approach. T | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, grup çalışması, beyin fırtınası | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YOK | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|