GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI
DERS TANIMI
ENGELLİLER İÇİN MİMARİ TASARIM KRİTERLERİ VE ERİŞEBİLİRLİK STANDARTLARI/6581311 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN DİLİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkçe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğr.Gör.Dr.Can GÜNGÖR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://websitem.gazi.edu.tr/site/can.gungor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
can.gungor@gazi.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRENME ÇIKTILARI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fiziksel engelli insanların mimari mekanlarda karşılaşabilecekleri problemler, engellilerin ihtiyaç duydukları temel düzenlemelerin tanıtılması Bu problemler ve düzenlemelerin yapısal ve ölçüsel ve mekansal gerekliliklerin tasarıma yansıtılması, ile ilgili bilgiler vermek Geliştirilen araştırma yönteminin karşılaştırmalı değerlendirmede kullanılarak çeşitli yapıların erişebilirlik yönünden incelenmesi Erişebilirlik/Ulaşılabilirlik düzenlemelerinin yapılı çevrede ve yapılarda dikkate alınmış olup olmadığının tespiti İncelenen yapılı çevrelerde ve Mimari Yapılarda ne tür düzenlemelerin öncelikle ele alınması gerekliliğinin saptanması Tasarımda engellilere yönelik karşılaşılacak problemlerin öngörülmesini sağlamak ve bunları baştan itibaren gidermeye yönelik bilinç oluşturmak Mimari tasarım sürecinde ve yaşanılan mekanlarda engelli kullanıcılar yönünden farkındalığı geliştirmek. Engellerin ortadan kaldırılması için yapılacak tespitlerde karşılaştırmalı değerlendirme yöntemlerini tasarımcılara benimsetmek Mevcut yapılarda eksikliklein tespitine yönelik bakışı geliştirmek ve yeni tasarımlarda ‘Herkez için tasarım’ Prensibini benimsetmek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖNERİLEN DERSLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
“ADA Standards for Accessible Design”, 1994. Department of Justice, Code of Regulations. “Designing for the disabled. The new Paradigm”, Goldsmith, S., 1997. Architectural Press, Butterworth-Heinmann Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, “ADA and ABA Accessibility Guidelines”, 2004, United States Access Board. “Alışveriş Merkezlerinin Engelliler İçin Erişebilirlik Standartları Kapsamında İrdelenmesi” Can Güngör, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara 2007, TS 9111/Kasım 2011 Özürlüler ve hareket kısıtlılığı bulunan kişiler için binalarda ulaşılabilirlik gerekleri, http://www.ozurluveyasli.gov.tr/tr/, Ders notları. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
-- STAJ / UYGULAMA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|