GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KOMPOZİT YAPI MALZEME VE BİLEŞENLERİNİN TASARIM İL/6041311
Dersin Adı: KOMPOZİT YAPI MALZEME VE BİLEŞENLERİNİN TASARIM İL
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Asena SOYLUK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/ASENA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asenad@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kompozit yapı malzeme ve bileşenleri konusunda bilgi sağlanması.
Kompozit bileşenlere ilişkin genel ilkeler, kavramlar ve binalarda kullanım prensiplerinin irdelenmesi.
Mimarlıkta akıllı kompozitlerin kullanımını değerlendirilmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kompozit malzeme ve matris tanımı
2. Hafta  Matris
3. Hafta  Kompozit malzemelerin teknolojik gelişimi ve teknoloji transferi
4. Hafta  Kompozit malzemelerin teknolojik gelişimi ve mimarlıkta akıllı kompozitler
5. Hafta  Kompozit yapı malzemeleri ve bileşenlerinin iç yapı ve kompozit özellikleri, malzemelerin performansını belirleyen kriterler ve kompozitin tasarlanma
6. Hafta  Kompozit yapı malzeme ve bileşenlerinin üretim süreçleri
7. Hafta  Kompozit malzemelerle ilgili standartların irdelenmesi
8. Hafta  Farklı malzeme ve bileşenlerin performansı bağlamında yapıda kullanım kriterleri ve konstrüksiyon özellikleri
9. Hafta  Öğrencilerin araştırma çalışmaları ve sunuşlar
10. Hafta  Öğrencilerin araştırma çalışmaları ve sunuşlar
11. Hafta  Öğrencilerin araştırma çalışmaları ve sunuşlar
12. Hafta  Öğrencilerin araştırma çalışmaları ve sunuşlar
13. Hafta  Öğrencilerin araştırma çalışmaları ve sunuşlar
14. Hafta  Öğrencilerin araştırma çalışmaları ve sunuşlar
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Ersoy, H.Y., [2001], Kompozit Malzemeler, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2. Properties and performance of natural-fibre composites, Ed:Kim L. Pickering, Woodhead Publishing Limited & Maney Publishing, Cambridge, England, 2008 3. Phillips, Leslie, N., Design with Advanced Composite Materials, The Design Council, London, 1989 4. Balaguru, P.N., Shah, S.P., Fiber Reinforced Cement Composites, Mc Graw Hill Inc., U.S.A. 1992 5. Addington M., Schodek D.L. Smart materials and technologies in architecture, Elsevier Architectural Press, 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Araştırma, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
2
16
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.X
3
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürürX
4
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.X
5
Bir akademik araştırmayı tanımlar. Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür. Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.X
6
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.X
7
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.X
8
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.X
10
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.X
11
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X