GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MALZEMELERİN ÇEV.ETKİLERİ VE EKOLO. YAPI MALZEME./5931311
Dersin Adı: MALZEMELERİN ÇEV.ETKİLERİ VE EKOLO. YAPI MALZEME.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/İngilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Gülser ÇELEBİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/gulser
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  "gulser@gazi.edu.tr","gulsercelebi@gmail.com"
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
yapı malzemesi - bina - çevre ilişkilerini irdeleyebilme bilgisi vermek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sürdürülebilir, yeşil, çevresel, ekolojik gibi kavramların açıklanması,
2. Hafta  Kavramların ortaya çıkış nedenlerinin irdelenmesi,
3. Hafta  Yapı–çevre bağlamı,
4. Hafta  Yapı malzemesinin bu ilişki içindeki yeri ve önemi,
5. Hafta  Ekolojik yapı malzemesinin tanımlanmasındaki sorunlar,
6. Hafta  Yaşam Döngüsü Değerlendirme Yöntemi
7. Hafta  Çevresel değerlendirme ve sınıflandırma sistemleri ve ilgili standartlar,
8. Hafta  Mevcut ve alternatif enerji kaynaklarının tanımı, akıllı malzeme ve binalar
9. Hafta  Yapı malzemelerinin “Üretim”, “Kullanım” ve “Yok oluşları” sırasındaki evrelerde çevre ve insan üzerindeki
10. Hafta  Binaların küresel ısınmaya, ozon tabakasına etkisi, toksik emisyonu, asit yağmuru, malzeme dayanımı, bakım-onarım koşulları, geri dönüşüm/yeniden kull
11. Hafta  Çevreyle dost ve akıllı bina örnekleri üzerinde konunun irdelenmesi ve tartışılması.
12. Hafta  Çevreyle dost ve akıllı bina örnekleri üzerinde konunun irdelenmesi ve tartışılması.
13. Hafta  Çevreyle dost ve akıllı bina örnekleri üzerinde konunun irdelenmesi ve tartışılması.
14. Hafta  Çevreyle dost ve akıllı bina örnekleri üzerinde konunun irdelenmesi ve tartışılması.
15. Hafta  Çevreyle dost ve akıllı bina örnekleri üzerinde konunun irdelenmesi ve tartışılması.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. BERGE, B., [2009] The Ecology of Building Materials, Elsevier Ltd. (Second Edition) 2. EDWARDS, B. [1999] Sustainable Architecture, Architectural Press, Oxford. 3. GAUZIN-MULLER, D. [2002] Sustainable architecture and urbanism: concepts, technologies, example, Birkhauser Basel. 4. HENDRIKS, F., [2000] "Durable and Sustainable Construction Materials", Aneas Technical Publishers, 5. STITT, F. A. [1999] Ecological design handbook: sustainable strategies for architecture, McGraw-Hill, New York. 6. ÇELEBİ, G. vd. [2008] Yapı Çevre ilişkileri, TMMOB Mimarlar Odası Yayını. 7. Calgins, M., Materials for sustainable sites, John Wiley&Sons, 2009 8. Addington M., Schodek D.L. Smart materials and technologies in architecture, Elsevier Architectural Press, 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Araştırma, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
2
10
 Diğer
10
3
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.X
3
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelen dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulayabilir, karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürürX
4
İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.X
5
Bir akademik araştırmayı tanımlar. Eleştirel ve bağımsız olarak yürütür. Akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. Ulusal ve uluslararası kongreler ve dergilerde bildiri sunar ve yayın yapar.X
6
Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.X
7
Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.X
8
Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.X
9
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde; bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Alanının gerektirdiği düzeyde ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.X
10
Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.X
11
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X