GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ KATIHAL FİZİĞİ I/5051302
Dersin Adı: İLERİ KATIHAL FİZİĞİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yasemin Çiftci
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yasemin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Katıhal Fiziğinin temel konuları hakkında bilgilenmek
Kristaller konusunu öğrenmek
Kristal bağları ve çeşitleri hakkında bilgilenmek
Kırınım, ters uzay ve brillouin bölgeleri konusunu öğrenmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Kuantum mekanik,Elektromanyetik teori,Fizikte matematik Metodlar
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders kayıt süreci
2. Hafta  Kristaldeki bağlanma kuvvetleri(Katılar, Bağlanma kuvvetlerinin doğası, Bağlanma enerjisi,İonik kristaller, Madelung sabitinin hesaplanması, Covalent
3. Hafta  Kristaldeki bağlanma kuvvetleri(Asalgaz kristaller, metalik kristaller, hidrojen bağlı kristaller, atomik yarıçapı, Adiyabatik sıkıştırabilirlik)
4. Hafta  Kristalin Geometrisi(Örgü ve öteleme operasyonu, Kristal yapı ve temel, Birim hücre, kristalografide kordinat sistemi )
5. Hafta  Kristalin Geometrisi
6. Hafta  X-ışınları kristalografisi
7. Hafta  Örgü dinamiği
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Örgü dinamiği
10. Hafta  Katıların Termal Özellikleri
11. Hafta  Katıların Termal Özellikleri
12. Hafta  Metallerde Serbest Elektronlar
13. Hafta  Metallerde Serbest Elektronlar
14. Hafta  Metallerde Serbest Elektronlar
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Fundamentals of solid state physics (by R.Chrisman ,J Wiley), 2.Solid state Physics ( by:Escroft-Mermin (By:Brooks-Cole) 3.Katıhal Fiziğine Giriş (By: Kittel) 4. solid State Physics (Dr. Om Prakash Pahuja)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Ödevler
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
12
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
2
6
12
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
3
8
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX