GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SUSTAINABLE TOURISM DEVELOPMENT STRATEGIES/1990020
Dersin Adı: SUSTAINABLE TOURISM DEVELOPMENT STRATEGIES
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. YALÇIN ARSLANTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/arslanturk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arslanturk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Turizmin sahip olduğu dinamikleri sürdürülebilir kalkınma ilkeleri çerçevesinde analiz yeteneği kazanmak ve bu dinamikleri örnek alan çalışmasıyla yor








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kalkınma Kavramı
2. Hafta  Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı
3. Hafta  Sürdürülebilir Kalkınma ve Turizm Olgusu
4. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimi ve İlkeler
5. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimi ve İlkeler
6. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimin Boyutları 6. Hafta: Çevresel Boyutu 7. Hafta: Ekonomik Boyutu 8. Hafta: Sosyal Boyutu
7. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimin Boyutları 6. Hafta: Çevresel Boyutu 7. Hafta: Ekonomik Boyutu 8. Hafta: Sosyal Boyutu
8. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimin Boyutları 6. Hafta: Çevresel Boyutu 7. Hafta: Ekonomik Boyutu 8. Hafta: Sosyal Boyutu
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimi: Katılımcı Yaklaşım
11. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimi Stratejileri  Turistik ürün ve pazar çeşitlendirmesi  Bölgesel turizm gelişme sürecine toplumsal katı
12. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimi Stratejileri  Turistik ürün ve pazar çeşitlendirmesi  Bölgesel turizm gelişme sürecine toplumsal katı
13. Hafta  Sürdürülebilir Turizm Gelişimi Stratejileri  Turistik ürün ve pazar çeşitlendirmesi  Bölgesel turizm gelişme sürecine toplumsal katı
14. Hafta  Dönem sonu sınavı ve ders kapsamında verilen projelerin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Butler, R. W. (1993). Tourism: An Evolutionary Perspective, In J. G. Nelson, R. Butler, & G. Wall, Tourism and Sustainable Development: Monitoring, Planning, Managing (Pp. 26}43). Waterloo: Heritage Resources Centre, University Of Waterloo. Garrod, B. ve Fyall, A. (1998) “Beyond the Rhetoric of Sustainable Tourism?” Tourism Management, Volume 19, Number 3, June 1998, pp. 199-212(14) Elsevier Science Ltd. Hunter, C. (1997), Sustainable Tourism As An Adaptive Paradigm,Annals of Tourism Research, Vol. 24, No. 4, pp. 850–867, 1997. Pizam, A. (1978). Tourism's Impacts: The Social Costs to the Destination Community as Perceived by Its Residents, Journal of Travel Research April 1978 vol. 16 no. 4 8-12. Taylor, J. (1994). The Challenge Of Sustainable Development, Regulation, 1994 Number 1.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
25
 Uygulama
1
25
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
7
28
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar.X
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.X
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.X
9
Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.X
10
Turizm işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur.X
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.X
12
Turizm işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur.X
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
16
Turizm işletmeleriyle ilgili markalaşma bilgisine sahip olur.X
17
Uluslararası otel işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve otel işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.X
18
Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.X
19
Turizmde elektronik ticaret uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.X
20
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek içecek işletmeleri için çeşitli menüler geliştirir.X