GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESELLEŞME VE END. İLİŞKİLERİ/1070044
Dersin Adı: KÜRESELLEŞME VE END. İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Erdinç YAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  erdincy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erdincy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küreselleşme Tanımı ve Boyutları hakkında bilgi sahibi olunur
Küreselleşmenin işgücü piyasası üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olunur
Farklı ülkelere ait endüstri ilişkileri sistemi hakkında bilgi sahibi olunur.
Endüstri ilişkileri alanında yeni stratejiler öğrenilir.
Yeni endüstri ilişkileri ve sendikacılık hakkında bilgi sahibi olunur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Endüstri İlişkilerine Temel Yaklaşımlar
2. Hafta  Endüstri İlişkilerine Teorileri
3. Hafta  Küreselleşme Bağlamında İşgücü Piyasaları
4. Hafta  Osmanlı dönemi Türk Sendikacılığı
5. Hafta  Sendikacılığın Gelişimi
6. Hafta  Uluslararası Şirketlerin Endüstri İlişkileri Sistemine Etkileri
7. Hafta  Endüstri İlişkileri Tartışmaları
8. Hafta  Sınav Haftası
9. Hafta  Endüstri İlişkileri Sistemine Yeni Yaklaşımlar
10. Hafta  Küreselleşme Sürecinde işletmelerin sosyal sorumluluğu
11. Hafta  Türkiye'de endüstri ilişkilerini etkileyen faktörler
12. Hafta  Küreselleşme Sürecinde toplu pazarlık
13. Hafta  küreselleşme sürecinde sendikal faaliyetler ve sendikaların rolleri
14. Hafta  Endüstri İlişkilerinde Son Gelişmeler
15. Hafta  Uluslararası örgütler ve Sendikacılık
16. Hafta  Küreselleşme ve Sendikacılık
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Süleyman Özdemir, (2007), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, Genişletilmiş 2. baskı, İstanbul, İTO Yayınları, 481. Erdinç Yazıcı, Osmanlıdan Günümüze Türk İşçi Hareketi, A kitap, Ankara, 2015. Erdinç Yazıcı, Sendikal Hareket Yeni Misyon Arayışları, A Kitap, Ankara, 2015. Erdinç Yazıcı, Dönüşen İş Kültürü, A Kitap, Ankara, 2015.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
15
1
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
15
1
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
15
1
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
2
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerin kullanımında, bilgiyi işlemede toplumsal boyutu gözetebilme.X
2
Sosyal politika alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.X
3
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X
4
Çalışma hukuku alanında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, mevzuatı ve değişimleri gerekçeleriyle yorumlayabilme.X
5
Devletin, sendikaların ve işveren örgütlerinin rollerini ve etkileşimlerini yorumlayabilme.X
6
Endüstri ilişkileri alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme ve kullanabilme.X
7
İşgücü piyasaları, işsizlik, istihdam, ücret ve gelir dağılımı konularında uzmanlık düzeyinde bilgi kazanma ve yorum yapabilme becerisi kazanma.X
8
Refah devleti kavramına ve dünyada genel kabul görmüş refah rejimleri sınıflandırmasına ilişkin temel bilgiler kazanma.X
9
Sosyal politika ile ilişkili olan diğer disiplinler hakkında temel bilgiler edinme.X
10
Güncel sosyal politika problemleri ve bu problemlerin çözümüne ilişkin derinlemesine analiz yapabilme becerisi kazanma.X