GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yönetim ve Bağımsız Hareket Becerileri/1830217
Dersin Adı: Yönetim ve Bağımsız Hareket Becerileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Banu ALTUNAY ARSLANTEKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abanu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yönelim ve bağımsız hareket değerlendirme süreçlerini açıklayabilme
Yönelim ve bağımsız hareket becerileri değerlendirme araçlarını hazırlayabilme
Yönelim ve bağımsız hareket becerilerine ilişkin araştırma yapabilme
Yönelim ve bağımsız hareket becerilerinde kullanılan araçların ve elektronik cihazların etkililiğini karşılaştırabilme
Etkili öğretim stratejilerini araştırabilme
Yönelim ve bağımsız hareket becerilerini ilişkilendirebilme
Bağımsız hareket becerilerini ve araçları az gören ve birden fazla yetersizliği olanlara uyarlayabilme
Farklı ortam ve hava koşullarındaki yönelim ve bağımsız hareket problemlerini çözebilme
Yönelim ve bağımsız hareket becerileri için araştırma planlayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yönelim ve bağımsız hareket becerilerini değerlendirme
2. Hafta  Bebeklik döneminden itibaren destekleyici yönelim ve bağımsız hareket programları (psikomotor gelişimi destekleyici etkinlikler, dikkat, işitme, alıcı
3. Hafta  Yönelim ve bağımsız hareket aile eğitimi programlarının sunulması
4. Hafta  Temel bağımsız hareket becerileri (deneyimli-deneyimsiz rehber becerileri, baston becerileri vb.)
5. Hafta  Elektronik bağımsız hareket araçlarının görme engelli insanların yönelim ve bağımsız hareketleri üzerindeki etkisi
6. Hafta  Trafik eğitimi (kavşak, trafik işareti olmayan yerlerde güvenli karşıdan karşıya geçiş vb.)
7. Hafta  Vize Haftası
8. Hafta  Hava koşullarına yönelik düzenlemeler ve kötü hava koşullarında güvenli hareket
9. Hafta  Araba ve toplu taşıma araçlarının kullanımına yönelik öğretim stratejileri
10. Hafta  Krokiler, dokunsal şema araç setlerinin kullanımı Dokunsal haritaların kullanımı
11. Hafta  Rota öğretimi üzerine araştırmalar
12. Hafta  Küçük grup öğretimi araştırmaları
13. Hafta  Kırsal ve kentsel bölgelerde güvenli bağımsız hareket
14. Hafta  Baston kullanımı ve malzeme uygunluğunun değerlendirilmesine yönelik araştırmalar
15. Hafta  Birden fazla yetersizliği olanlar için yönelim ve bağımsız hareket çalışmaları - Bağımsız harekette yürüteç ve tekerlekli sandalye kullanımına ilişk
16. Hafta  Az görenler için bağımsız hareket becerilerinde uyarlamalar ve araştırmalar
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Altunay, B. (2000). Görme engelli öğrencilere belirlenen rotalar boyunca bağımsız hareketin kazandırılmasında fiziksel yardım ve sözel ipucuyla sunulan bireyselleştirilmiş rota öğretim materyalinin etkililiği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Altunay, B. (2003). Görme yetersizliği olan çocuklarda yönelim ve bağımsız hareket becerileri. Ü. Tüfekçioğlu (Ed.), İşitme, konuşma ve görme sorunu olan çocukların eğitimi (1. Baskı, ss. 275-300). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Altunay, B. (2011). Görme engellilere bağımsız hareketin kazandırılması için matematik ve kavram öğretiminin önemi. Y. İçingür & B. Altunay (Ed.), Uluslar Arası Kör ve Az Gören Kadınların Mesleki Eğitimi, Mesleki Rehabilitasyonu, İstihdamı ve Sosyal Hayata Uyum Sempozyumu kitabı içinde. Ankara: Körler Federasyonu. Altunay Arslantekin, B. (2012). Görme Yetersizliğinin Psikomotor Gelişim İle Bağımsız Hareket Üzerindeki Etkileri ve Destekleyici Programlar. Y. İçingür & B. Altunay Ar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
6
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
4
5
20
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
6
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
7
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylerin erken çocukluk dönemi eğitimine yönelik bilgileri analiz edebilme,X
2
Ağır ve çoklu yetersizliği olan bireylere yönelik etkili öğretim stratejilerini açıklayabilme,X
3
Az gören bireylerde işlevsel görme değerlendirmesini açıklayabilme ve uygulayabilme,X
4
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojiler bilgilerini açıklayabilme ve kullanabilme,X
5
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylerin akademik ve gelişim alanlarında yaşam boyu kullanılacak yöntem ve teknikler bilgisine sahip olma,X
6
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler için materyal geliştirebilmeX
7
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler için öğretim programları ve materyallerini grup ve bireysel öğretim ortamlarında bireyselleştirebilme,X
8
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireylere ve eğitimlerine yönelik bilimsel araştırmalar planlayabilme, uygulayabilme ve raporlaştırma,X
9
Mesleki ve bilimsel etik değerleri ve sorumluluk anlayışı geliştirebilmeX
10
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme,X