GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Dünyası Çocuk Edebiyatı/1710004
Dersin Adı: Türk Dünyası Çocuk Edebiyatı
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Zeki GÜREL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/zekigurel/academic
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  zekigurel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1. “Edebiyat”, “çocuk edebiyatı” ve “Türk dünyası” kavramlarının fert, toplum ve millet hayatındaki önemini ve iş
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  “Edebiyat” “çocuk Edebiyatı” ve “Türk dünyası” kavramları
2. Hafta  Çocuk Edebiyatının çocuğun gelişimine katkıları
3. Hafta  Çocuk edebiyatının amacı ve işlevi, nitelikli çocuk yayınlarıyla gerçekleşir.
4. Hafta  Türk Dünyası Çocuk yayınlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
5. Hafta  Biçim açısından Türk dünyası çocuk yayınları
6. Hafta  Muhteva açısından Türk dünyası çocuk yayınları
7. Hafta  Türk dünyası çocuk edebiyatında türler.Türk dünyası çocuk edebiyatı çalışmalarında eleştiri ve çocuk edebiyatı eleştirisi.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Türk dünyasından çocuklar için masal incelemesi
10. Hafta  Türk dünyasından çocuklar için hikâye incelemesi
11. Hafta  Türk dünyasından çocuklar için şiir incelenmesi.
12. Hafta  Türk dünyası çocuk edebiyatından Çocuklar için diğer türlerden örnek metinlerin incelenmesi
13. Hafta  Türkiye ve Türk dünyası çocuk edebiyatından çocuk yayınlarının karşılaştırılması
14. Hafta  Türk dünyası çocuk edebiyatı örneklerinden Türkçenin öğretiminde ve değerler eğitiminde faydalanmanın gereği ve önemi.
15. Hafta  Türk dünyası çocuk edebiyatı örneklerinden Türkçenin öğretiminde ve değerler eğitiminde faydalanmanın gereği ve önemi.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gürel, Zeki, Şangrak Türk Dünyası Çocuk Edebiyatına Giriş, Ankara 2014, 784 s., Avrasya Kütüphaneciler Derneği Yayını. Türk Halkları Edebiyatı (II) Beynelhalk Uşak Edebiyatı Kongresi Materyalleri, 2 C., Bakü 2008, Kafkas Üniversitesi Yayını. II Beynelhalk Uşak Edebiyatı Kongresi Materyalleri, Bakü 2012, Kafkas Üniversitesi Yayını. I.Türk Dünyası Yazarlar Kurultayı Bildiriler ve Tartışmalar, Hazırlayan: Zeki Gürel, Ankara 1992, İLESAM Yayını. II. Türk Dünyası Yazarlar Kurultayı Bildiriler ve Tartışmalar, Hazırlayanlar: Zeki Gürel-Hasan Avni Yüksel, Ankara 1994, İLESAM Yayını. Başlangıcından Günümüze Kadar Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, 32 C., Ankara 1993-2005, T.C. Kültür Bakanlığı Yayını. Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, 32 C., Ankara 2002-2007, Başbakanlık Atatürk Kültür Merkezi Yayını. Caferov, Prof. Dr. Nizami, Türk Halkları Edebiyatı, 4 C., Bakü 2006-2007, Azerbaycan Atatürk Araştırma Merkezi Yayını. Kolcu, Prof. Dr. Al
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  -
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
1
5
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
14
5
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilmeX
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,X
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,X
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,X
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X