GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Klasik Türk Edebiyatı Metin İncelemesi/1710109
Dersin Adı: Klasik Türk Edebiyatı Metin İncelemesi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ömer ÖZKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozkano
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozkano@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel Türk edebiyatı içerisinde klâsik Türk edebiyatının yerini bilir
Klasik Türk edebiyatının genel özelliklerini kavrar
Klasik Türk edebiyatındaki şiir akımlarını öğrenir
Klâsik Türk edebiyatındaki metin türlerini tanır
Klâsik Türk edebiyatındaki metin inceleme yöntemlerini öğrenir
Klâsik Türk edebiyatındaki metin inceleme yöntemlerini uygular
Modern metin inceleme yöntemleriyle klâsik metin inceleme yöntemlerini mukayese eder
Klâsik metinlerdeki kültür ve edebî birikimin modern metinlere yansılamalırını inceler
Modern edebiyat metinleriyle klâsik Türk edebiyatı metinlerini şekil ve tür yönünden mukayese edebilir
Klâsik Türk edebiyatı metinlerini genel olarak değerlendirebilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk edebiyatı tarihine genel bakış
2. Hafta  Anadolu’da klâsik Türk edebiyatını hazırlayan şartlar ve bu geleneği besleyen kaynaklar
3. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının genel özellikleri
4. Hafta  Klâsik Tütrk edebiyatında türler ve nazım şekilleri
5. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının ilk örnekleri (13. Ve 14. Yüzyıllar)
6. Hafta  15. yüzyıla genel bakış ve metin incelemeleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Klâsik döneme (16. Yüzyıl) genel bakış ve metin incelemeleri
9. Hafta  17. yüzyıla genel bakış ve bu yüzyılda görülen edebî akımların değerlendirilmesi, metin incelemeleri
10. Hafta  18. asır ve klâsik Türk şiirinde mahallîleşme, metin incelemeleri
11. Hafta  Klâsik Türk edebiyatının son örnekleri ve şiirdeki muhteva değişimi, örnek metinler
12. Hafta  Klâsik Türk edebiyatından günümüze yansımaların örnek metinler üzerinden değerlendirilmesi
13. Hafta  Metin incelemeleleri
14. Hafta  Metin incelemeleleri
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ahmet Cevdet Paşa, Belâgât-ı Osmaniye, Akçağ Yay., Ankara 2000. Ahmet Talat Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, Ankara 2000 Aymutlu, Ahmet, Arûz,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, soru-cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
8
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
9
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme,X
2
Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme,X
3
Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme,X
4
Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme,X
5
Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme,X
6
Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme,X
7
Teorik ve Uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ayırt edebilme
8
Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilme,
9
Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme,
10
Dilbilim alanında günümüzde süregelen tartışmaları tanıyabilme ve yorumlayabilme,
11
Temel dil becerilerini öğretebilme,X
12
Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme,X