GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Toplumdilbilim/1620122
Dersin Adı: Toplumdilbilim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Arapça, Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenci dilin toplum içindeki kullanım biçimlerini analiz edip bunları birbirleriyle karşılaştırabilecektir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Dil Değişkenleri; Kodlar
3. Hafta  İkidillilik ve Arap Dünyasında İkidillilik
4. Hafta  Arap Dünyasında Diyalekt Sınıflandırmaları
5. Hafta  Kod Değiştirme
6. Hafta  Dilsel Değişkenlik; Etnografi
7. Hafta  Arapça ve Cinsiyet
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Dayanışma ve Kibarlık; Konuşma ve Eylem
10. Hafta  Ayrımcılık
11. Hafta  Toplumdilbilim ve Eğitim
12. Hafta  Dil Planlaması
13. Hafta  Toplumdilbilim Çalışmalarında Metodoloji
14. Hafta  FİNAL
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
2
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
3
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
4
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
5
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
6
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
7
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
8
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
9
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
10
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Arap Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme; Alanı ile ilgili disiplinler (Dilbilim, Eğitim Bilimleri, Kültür ve Edebiyat) arasındaki etkileşimi kavrama; Arap Dili Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme; Arap Dili Eğitimi alanındaki bir sorunu tanımlayabilme; Alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilme; Sorunları çözebilme; Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme; Arap Dili Eğitiminde uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Mehmet Hakkı Suçin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mhsucin)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mhakkisucin@yahoo.com)