GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
 Anlatımda Bilişsel Bilgi ve Beyin Dil Bilimi/1540012
Dersin Adı:  Anlatımda Bilişsel Bilgi ve Beyin Dil Bilimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sözlü ve Yazılı Anlatımın Bilimsel Temellerini öğrenir.
Bilginin doğası, felsefesi ve kapsamı doğrultusunda 21. yüzyılda teknoloji ve bilim alanındaki gelişmeleri takip eder.
Öğrenci; bilimsel bilgi, bilişsel bilgi ve beyin dil bilim kavramlarını araştırır.
Bu kavramların sözlü ve yazılı metinlerin oluşumu üzerine etkisini kavrayacaktır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   21. Yüzyılda birey ve toplumda meydana gelen değişimler
2. Hafta   Epistemoloji- bilgi felsefesinin dayandığı temeller
3. Hafta  Bilişsel bilginin gelişim süreci ve sözlü ve yazılı anlatıma etkisi alanları
4. Hafta  Bilişsel bilginin sözlü anlatıma etkisi (toplantı yönetimi, stres yönetimi, zaman yönetimi, topluluk önünde konuşma, ikna teknikleri, sunum teknikleri
5. Hafta   Bilişsel bilginin yazılı anlatıma etkisi
6. Hafta   Bilişsel bilginin yazılı ve sözlü anlatıma yansımaları –(toplantı yönetimi, stres yönetimi, zaman yönetimi, topluluk önünde konuşma, ikna tek. )
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta  Beyin dilbilim (NLP) çalışmalarının temelleri
9. Hafta  Beyin dilbilim (NLP) ve sözlü anlatım
10. Hafta  Beyin dilbilim (NLP) ve sözlü anlatım
11. Hafta  Beyin dilbilim (NLP) ve sözlü anlatım
12. Hafta   Sözlü ve yazılı anlatım ürünlerinin bilişsel bilgi açısından değerlendirilmesi
13. Hafta   Sözlü ve yazılı anlatım ürünlerinin bilişsel bilgi açısından değerlendirilmesi
14. Hafta   Sözlü ve yazılı anlatım ürünlerinin bilişsel bilgi açısından değerlendirilmesi
15. Hafta   Sözlü ve yazılı anlatım ürünlerinin bilişsel bilgi açısından değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
15
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
1
8
8
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Türk Dili ve Edebiyatı lisans düzeyindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde derinleştirip geliştirebilmeX
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilmeX
3
Çalışma alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynakları kullanabilmeX
4
Çalışma konusuyla ilgili bilgileri derleyip yeni yaklaşımlarla değerlendirebilmeX
5
Edindiği bilgilerle yeni bilgiler üretebilmeX
6
Alanıyla ilgili sorunları tanımlayabilme ve çözümler sunabilmeX
7
Alanıyla ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrama ve çalışmalara katılabilmeX
8
Alanıyla ilgili inceleme, araştırma ve eğitim faaliyetlerinde teknolojiyi etkin kullanabilmeX
9
Alan ve alan eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kullanabilmeX
10
Alanı ile ilgili bilgileri sürekli güncelleyebilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr. M. Alemdar YALÇIN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~mayalcin/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( mayalcin@gazi. edu.tr)