GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yüksek Lisans Tez Çalışması/25109
Dersin Adı: Yüksek Lisans Tez Çalışması
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Araştırma konusunun kuramsal yapısını oluşturur.
Alanındaki araştırma problemlerine uygun araştırma yöntemi belirler.
Alanındaki araştırmalarda kullanabileceği ölçme araçlarını seçer ve/veya geliştirir.
Alanındaki araştırma problemlerine yönelik verileri analiz eder.
Araştırma bulgularını benzer araştırmaların bulguları ile ilişkilendirir
Araştırma sürecini raporlandırır.
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir sempozyum veya kongrede sunar veya bilimsel bir makale yazar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tez konusu ile ilgili literatür taraması.
2. Hafta  Tez konusu ile ilgili literatür taraması.
3. Hafta  Tez konusu ile ilgili literatür taraması.
4. Hafta  Tarama sonuçlarının sınıflandırılması.
5. Hafta  Veri toplama aracını geliştirir.
6. Hafta  Veri toplama aracını geliştirir.
7. Hafta  Elde ettiği bilgileri eleştirel gözle değerlendirir, danışmanıyla paylaşır.
8. Hafta  Araştırma verilerini toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlandırır.
9. Hafta  Araştırma verilerini toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlandırır.
10. Hafta  Elde ettiği bilgileri eleştirel gözle değerlendirir, danışmanıyla paylaşır.
11. Hafta  Araştırma sonucunda konusu ile ilgili önerilerde bulunur
12. Hafta  Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
13. Hafta  Araştırmasını raporlaştırır.
14. Hafta  Araştırmasını raporlaştırır.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
1
30
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
10
140
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
10
140
 Materyal tasarlama, uygulama
14
20
280
 Rapor hazırlama
10
10
100
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
740
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
29.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
4
Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.X
5
Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
6
Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
7
Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.X
8
Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.X
9
Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır.X
10
Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X
11
Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.X
12
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.X
13
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).X
14
Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.X
15
Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
16
Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşırX
17
Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.X
18
Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ülkü ESER ÜNALDI , Prof. Dr. Servet KARABAĞ , Doç. Dr. Salih ŞAHİN , Doç. Dr. Özlem YAĞBASAN , Doç. Dr. Nurcan DEMİRALP)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (...)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (unaldiu@gmail.com , karabags@gmail.com , slhshn@gmail.com , oyagbasanægmail.com , ndemiralp@gmail.com )