GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Küreselleşme ve Eğitim/1140115
Dersin Adı: Küreselleşme ve Eğitim
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersle ilgili eğitim ve öğretme etkinlikleri sonucunda her öğrenci; Küreselleşme ve etkilerini açıklayabilir
Küreselleşmenin etkisinin olduğu alanları açıklayabilir
Küreselleşmeye duyulan ihtiyacın sebeplerini açıklayabilir
Küreselleşmenin eğitimin farklı alanlarındaki etkisini açıklayan araştırmaları analiz edebilir.
Küreselleşmenin Türkiye'nin eğitim sistemi üzerindeki etkilerini açıklayabilir.
Küreselleşme taraftarlarının ve karşıtlarının görüşlerini analiz edebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim kapsamında düz anlatım, projeye dayalı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim, probleme dayalı öğretim, araştırma temelli öğrenme
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Küreselleşme ve etkileri
2. Hafta   Modernizm ve eğitim
3. Hafta  Postmodernizm ve eğitim
4. Hafta  Bilim insanlarının modernizm ve postmodernizm kosusundaki görüşleri
5. Hafta  Postmodernizm küreselleşme ilişkisi
6. Hafta  Sosyal değişme teorileri ve küreselleşme
7. Hafta  Küreselleşme ve yerellik
8. Hafta  Küreselleşme taraftarlarının görüşleri
9. Hafta  Küreselleşme karşıtlarının görüşleri
10. Hafta  Küreselleşmenin eğitim boyutları
11. Hafta  Küreselleşmenin eğitim sistemlerine etkileri
12. Hafta  Farklı eğitim kademelerine göre küreselleşme ve eğitim sistemindeki güncel uygulamalar(AB Kriterlerine göre)
13. Hafta  Farklı eğitim kademelerine göre küreselleşme ve eğitim sistemindeki güncel uygulamalar(AB Kriterlerine göre)
14. Hafta  Farklı eğitim kademelerine göre küreselleşme ve eğitim sistemindeki güncel uygulamalar(AB Kriterlerine göre)
15. Hafta  Final sınavı ve genel değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
ESTT ile ilgili kuramsal temelleri tanır.X
2
Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitimin toplumsal kalkınmaya etkisi ve toplumsal yapının eğitim sistemine etkisinin farkında olur.X
3
Eğitimin bireye ve topluma yansımaları ve getirdiği yenilikleri tartışır.X
4
Eğitimin kültürel ve tarihsel sürecini dikkate alarak yeni ve güncel gelişmeleri takip eder.X
5
Felsefi akımların eğitim sistemine yansımalarını değerlendirir.X
6
Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder.X
7
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
8
ESTT alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden, alana yönelik çalışmalarda yararlanır.X
9
Alana ilişkin çalışmalarda mevcut sorunların çözümünde uygun bilimsel araştırma sistematiğinden yararlanır.X
10
ESTT alanına ilişkin eğitim politikaları ve reformlar üzerinde durarak, alternatif ve öneriler yansıtan yeni çalışmalar tasarlar.X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alandaki çalışmalara yansıtır.X
12
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
13
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
16
Alanda etik kuralları dikkate alarak, çalışmalarına yansıtır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gülay EKİCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gekici)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gekici@gazi.edu.tr , gulayekici@yahoo.com )