GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Eğitiminin Sosyal Problemleri (Z)/1140102
Dersin Adı: Türk Eğitiminin Sosyal Problemleri (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk toplumunun sosyal yapı ve özelliklerini kavrar.
Türk eğitim sisteminin genel durumunu değerlendirir.
Türk eğitim sisteminde okul yönetimi ve öğretmenlerden kaynaklanan sosyal problemleri kavrar.
Eğitimdeki sosyal değer değişimlerinin farkına varır.
Aile yapısının önemini ve eğitime yansımalarını kavrar.
Kitle iletişim araçları ve eğitim ilişkisini değerlendirir.
Küreselleşme ve eğitim sistemimize etkilerini değerlendirir.
Türk eğitiminin sosyal problemlerini bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türk Toplumunun Sosyal Yapı ve Özelliklerine Genel Bakış
2. Hafta  Türk Eğitim Sisteminin Genel Durumu
3. Hafta  Türk Eğitim Sisteminde Okul Yönetimi ve Öğretmenlerden Kaynaklanan Sosyal Problemler
4. Hafta  Denetim
5. Hafta  Özel Dershaneler ve Eğitim
6. Hafta  Yurtdışından Dönen İşçi Çocuklarının Eğitim Sistemine Uyum Sorunları
7. Hafta  Beyin Göçü
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Eğitimde Sosyal Değer Değişimler
10. Hafta  Öğrencilerin Maruz Kaldığı Zararlı Alışkanlıklar
11. Hafta  Aile Yapısı ve Eğitime Yansımaları
12. Hafta  Kitle İletişim Araçları ve Eğitime Etkisi
13. Hafta  Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitliği
14. Hafta  Küreselleşme ve Eğitim Sistemimiz
15. Hafta  Türk Eğitiminin Sosyal Problemleri
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
4
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
4
32
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
ESTT ile ilgili kuramsal temelleri tanır.X
2
Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitimin toplumsal kalkınmaya etkisi ve toplumsal yapının eğitim sistemine etkisinin farkında olur.X
3
Eğitimin bireye ve topluma yansımaları ve getirdiği yenilikleri tartışır.X
4
Eğitimin kültürel ve tarihsel sürecini dikkate alarak yeni ve güncel gelişmeleri takip eder.X
5
Felsefi akımların eğitim sistemine yansımalarını değerlendirir.X
6
Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ile Türkiye’deki eğitim sistemini karşılaştırarak analiz eder.X
7
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
8
ESTT alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden, alana yönelik çalışmalarda yararlanır.X
9
Alana ilişkin çalışmalarda mevcut sorunların çözümünde uygun bilimsel araştırma sistematiğinden yararlanır.X
10
ESTT alanına ilişkin eğitim politikaları ve reformlar üzerinde durarak, alternatif ve öneriler yansıtan yeni çalışmalar tasarlar.X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel becerileri alandaki çalışmalara yansıtır.X
12
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
13
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
14
Alana yönelik çalışmaları eleştirel bakış açısı ile değerlendirir.X
15
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
16
Alanda etik kuralları dikkate alarak, çalışmalarına yansıtır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ülker AKKUTAY)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~akkutay/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (akkutay@gazi.edu.tr)