GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eleştirel Pedagoji/1120217
Dersin Adı: Eleştirel Pedagoji
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Dr. Ayhan Ural
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/urala
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  urala@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eleştirel teori, eleştirel eğitim felsefesi, eleştirel eğitim ve eleştirel pedagoji alanyazınına ilişkin genel bir bilgi edinerek kendi çalışma alanıy








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eleştirel Eğitimin Temel Kavramları
2. Hafta  Eleştirel Eğitim Alanyazınına Genel Bir Bakış
3. Hafta  Eleştirel Eğitimin Felsefi ve İdeolojik Kökenleri-I
4. Hafta  Eleştirel Eğitimin Felsefi ve İdeolojik Kökenleri-II
5. Hafta  Eleştirel Eğitim Okumaları-I
6. Hafta  Eleştirel Eğitim Okumaları-II
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Eleştirel ve Anaakım Eğitimin Karşılaştırılması
9. Hafta  Eğitim Felsefeleri Üzerinden Karşılaştırma
10. Hafta  Okul Üzerinden Karşılaştırma
11. Hafta  Öğretmen Üzerinden Karşılaştırma
12. Hafta  Öğrenci Üzerinden Karşılaştırma
13. Hafta  Öğretim Programı Üzerinden Karşılaştırma
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Althusser, Louis. (2006). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çeviren: Alp Timurtekin. İthaki Yayınları. Ankara. - Apple, Michael ve Diğerleri. (2009). Eleştirel Pedagoji Söyleşileri. Çeviri: Eylem Çağdaş Babaoğlu. Kalkedon Yayınevi. İstanbul. - Baker, Catherine. (2013). Zorunlu Eğitime Hayır. Çeviren: Ayşegül Sönmezay. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. - Baykal, N.Samet, Ayhan Ural ve Zeynep Alica. (2014). Eleştirel Eğitim Seçkisi. -Editör- Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara. Ankara. - Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. İstanbul. - Faucault, Michel. (2013). Hapishanenin Doğuşu. Çeviren: M.Ali Kılıçbay. İmge Kitabevi. Ankara. - Ferrer, Francisco. (2014). Özgür Eğitim. Çeviri: Hakan Şahin. Pales Yayınevi. İstanbul. - Friere, Paulo. (2013). Ezilenlerin Pedagojisi. Çeviri:D.Hattatoğlu ve Erol Özbek. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. - Gaulejac, deVincent. (2013). İşletme Hastalığına Tutulmuş Toplum. Çeviri: Özge Erbek. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. - Glenn, Riko
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Araştırma, beyin fırtınası, grup tartışması, soru-yanıt, sokratik tartışma, sunuş
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
8
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim yönetimi, denetimi, liderliği ve eğitimde politika analizi ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
Yönetim, örgüt, liderlik ve politika analizi model ve yaklaşımlarını eğitim ve okul yönetimi ile ilişkilendirir.X
3
Eğitim ve okul yönetiminin temel amaçları olan öğrencilerin öğrenmesini en üst düzeye çıkarma, okul çalışanlarının mesleki gelişimini en üst düzeyde gerçekleştirme ve olumlu bir okul ortamı ve kültürü oluşturma konularında üst düzeyde bilgi sahibi olur.X
4
Yönetim, örgüt ve liderlik kuramlarını tarihsel gelişimi içinde karşılaştırmalı olarak inceler.X
5
Eğitim yönetimi ile genel yönetim, ekonomi, siyaset, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ve diğer disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, kendi alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.X
6
Yönetim, örgüt ve liderliğe ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak eğitim sisteminin ve okulların mevcut durum ve sorunlarını irdeler.X
7
Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde ve eğitim yönetimi kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
Alanda yönetim, örgüt ve liderlik kuram ve yaklaşımlarını dikkate alarak ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim yönetimi kapsamındaki uygulamaları değerlendirir.X
11
Eğitim yönetimi araştırma, uygulama ve çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili, bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin, etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini, alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanır.X
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslararası bilimsel etik kurallarını dikkate alır.X