GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğrenme Öğretme Süreçleri/7110103
Dersin Adı: Öğrenme Öğretme Süreçleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersin öğretme-öğrenme süreçleri ve etkinikleri sonunda her öğrenci; • Öğretme-öğrenme süreçleriyle ilgili temel kavramları kavrar. • Öğretme-öğrenme süreçleriyle ilgili Öğretimde Kuram, Yaklaşım, Yöntem ve Teknik İlişkisini açıklar.
• Öğretme-Öğrenme Süreçlerinin özelliklerini kavrar. • Değerlendirme Sürecinin amaçlarını açıklar. • Değerlendirme Sürecinin özelliklerini kavrar.
• Öğretme-öğrenme süreçlerinde öğretim kuramı, yaklaşımı ve yöntemi seçilmesinde temel etmenleri açıklar. • Geleneksel ve Yeni Öğretme-öğrenme süreçlerini karşılaştırır.
• Öğretme-öğrenme süreçlerindeki yönelimleri tartışır. • Temel Öğretim İlkelerini açıklar.
• Temel Öğretim İlkelerinin öğretme-öğrenme süreçlerindeki işlevlerini kavrar. • Öğretme-öğrenme süreçlerinde hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğelerinin özelliklerini tartışır.
• Öğretme-öğrenme süreçlerinde eğitim durumlarını kurgulayarak tasarlar.
• Öğretme-öğrenme süreçlerinde ilgili disipline göre seçilmiş bir öğrenme alanının eğitim durumlarını hazırlayarak uygular.
• Öğretme-öğrenme süreçlerine ait alan yazın derlemesini yapar.
• Öğretme-öğrenme süreçleriyle ilgili ulusal ve evrensel ölçekteki yapılmış alan yazın çalışmalarını yapıldığı yıllar, kurumlar, amaçlar, yöntemler, bulgular, sonuçlar ve öneriler yönlerinden inceler
• Öğretme-öğrenme süreçlerine ait alan yazın incelemesini bilimsel araştırma yöntemlerine göre raporlaştırır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Dersle diğer farklı disiplinlerle ilişkiler kurulmasına, anlatım ve soru-cevap, tartışma, drama etkinliklerine ve örnek olay incelemelerine yer verilecektir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   • Kavramsal yapı: ilgili temel kavramlar • Öğretme-Öğrenme Süreçlerinin özellikleri
2. Hafta   • Öğretme-öğrenme süreçleriyle ilgili Öğretimde Kuram, Yaklaşım, Yöntem ve Teknik İlişkileri. • Öğretme-öğrenme süreçleriyle ilgili Öğretimde Kuram, Yaklaşım, Yöntem ve teknik örnekleri
3. Hafta   • Değerlendirme Sürecinin amaçları • Değerlendirme Sürecinin özellikleri • Değerlendirme Sürecinin hazırlanması
4. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerinde öğretim kuramı, yaklaşımı ve yöntemi seçilmesinde temel etmenler • Öğretme-öğrenme süreçlerinde öğretim kuramı, yaklaşımı ve yöntemi seçilmesinde temel etmenleri örneklerle kurgulama
5. Hafta   • Öğretme-öğrenme süreçlerinde Temel Öğretim İlkeleri • Temel Öğretim İlkelerinin öğretme-öğrenme süreçlerindeki işlevleri • Öğretme-öğrenme süreçlerinde Temel Öğretim İlkelerini örneklendirme
6. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerinde hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğeleri • Hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğelerini bir programın temel öğeleri yönüyle inceleme. • Örnek hedefler/kazanımlar yazma.
7. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerinde eğitim durumlarını kurgulama. • Öğretim durumu tasarlamanın temel öğeleri • Öğretim durumu tasarlamanın temel ilkeleri
8. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerinde ilgili özel disipline göre seçilmiş bir öğrenme alanının eğitim durumlarını hazırlayama. • Hazırlanan eğitim durumlarını uygulama.
9. Hafta  • Geleneksel ve Yeni Öğretme-öğrenme süreçlerini eğitimin temel öğeleri yönüyle karşılaştırma. • Öğretme-öğrenme süreçlerindeki yönelimleri ortaya koyma.
10. Hafta  • Temel Öğretim İlkelerini açıklama • Temel Öğretim İlkelerinin öğretme-öğrenme süreçlerindeki işlevlerini sıralama.
11. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerinde hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğelerinin özellikleri
12. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerinde eğitim durumlarını kurgulama • Öğretme-öğrenme süreçlerinde ilgili disipline göre seçilmiş bir öğrenme alanının eğitim durumlarını hazırlama. • Hazırlanan eğitim durumunu uygulama.
13. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçlerine ait alan yazın derlemesini yapma.
14. Hafta  • Öğretme-öğrenme süreçleriyle ilgili ulusal ve evrensel ölçekteki yapılmış alan yazın çalışmalarını yapıldığı yıllar, kurumlar, amaçlar, yöntemler, bulgular, sonuçlar ve öneriler yönlerinden inceleme
15. Hafta   Öğretme-öğrenme süreçlerine ait alan yazın incelemesini bilimsel araştırma yöntemlerine göre raporlaştırma.
16. Hafta  Araştırma ve analiz çalışmalarıyla birlikte dönemi değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
9
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
7
28
 Materyal tasarlama, uygulama
3
5
15
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
4
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
2
3
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
-Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
-Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
-Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
-Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
-Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
-Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
-Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
-Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
-Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanırX
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KARAAĞAÇLI )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (Web : w3.gazi.edu.tr/~mkara )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mkara@gazi.edu.tr)