GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Hizmet İçi Eğitim Programları/7110302
Dersin Adı: Hizmet İçi Eğitim Programları
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sürekli Eğitim, yaşam boyu eğitim, hizmet-içi eğitim kavramlarını tanımlar
Hizmet içi eğitim programlarının temel boyutları ve özelliklerini tanır
Hizmet içi eğitim modellerini değerlendirir
Mevcut hizmet içi eğitim yaklaşımlarını değerlendirir.
Hizmet içi eğitim programları ile diğer programları karşılaştırır.
Hizmet içi eğitimde değerlendirme sürecini kavrar.
Hizmet içi eğitim programı hazırlar.
Hizmet içi eğitim programları konusunda kaynak kişiden yararlanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Sürekli eğitim, yaşam boyu eğitim kavramları
2. Hafta   Hizmet-içi eğitim kavramı
3. Hafta  Hizmet içi eğitim programlarının boyutları
4. Hafta   Hizmet içi eğitimde üniversitelerin rolü
5. Hafta  Hizmet içi eğitim modelleri
6. Hafta   Mevcut hizmet içi eğitim yaklaşımları
7. Hafta  Ara sınavı
8. Hafta   Hizmet içi eğitim programlarının normal programlardan ayrılan ve benzer olan yönleri
9. Hafta   Hizmet içi eğitimde değerlendirme süreci
10. Hafta   Hizmet içi eğitimin başarısını sağlayan faktörler
11. Hafta  Bir örnek hizmet içi eğitim programı hazırlama
12. Hafta  Hizmet içi eğitim programları konusunda kaynak kişiden yararlanma
13. Hafta  Hizmet içi eğitim programları konusunda kaynak kişiden yararlanma
14. Hafta  Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
3
5
15
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
-Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
-Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
-Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
-Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
-Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
-Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
-Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
-Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
-Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanırX
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yrd. Doç. Dr. Yücel KAYABAŞI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yucelk)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yucelk@gazi.edu.tr)