GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Program Değerlendirmenin Kuramsal Temelleri/7110301
Dersin Adı: Program Değerlendirmenin Kuramsal Temelleri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dönem sonunda öğrenciler: • Eğitim programları ve program değerlendirme kavramlarını açıklar,
Eğitim programları ve program değerlendirme kavramları arasında ilişkileri açıklar,
Program değerlendirme modellerini açıklar,
Modeller arasındaki farklılık ve benzerlikleri belirler,
Bu konuda yapılmış bilimsel çalışmaları program değerlendirme modellerini temele alarak değerlendirir,
Bir veya daha fazla program değerlendirme modeli temele alarak bir eğitimi nasıl değerlendireceğini planlar.
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı ve değerlendirme tasarımlarında kullanır.
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçlerini eğitim programları ve öğretim ile ilgili sorunların çözümüne yöne

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitim Programları ve programların ve onların değerlendirilmesinin önemi- tartışma.
2. Hafta  Program geliştirme ve değerlendirmede genel ilkeler ve uygulamalar.
3. Hafta  Program geliştirme ve değerlendirmede dünyadaki uygulamalar.
4. Hafta  Program geliştirmede ve değerlendirmede ülkemizdeki uygulamalar.
5. Hafta  Program değerlendirme modelleri.
6. Hafta  Öğrencilerin beş hafta içinde yaptıkları çalışmaların sunumları.
7. Hafta  Öğrencilerin beş hafta içinde yaptıkları çalışmaların sunumları.
8. Hafta  Program değerlendirme çalışmalarını analizi
9. Hafta  Program değerlendirme çalışmalarının analizi.
10. Hafta  Ülkemizde program değerlendirme alanında yapılan çalışmalara ilişkin tartışma.
11. Hafta  Program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesine ilişkin sunular.
12. Hafta  Program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesine ilişkin sunular.
13. Hafta  Program değerlendirme çalışmalarının değerlendirilmesine ilişkin sunular.
14. Hafta  Genel değerlendirme ve tartışma.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
10
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
15
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
201
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.X
2
-Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.X
3
-Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.X
4
-Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.X
5
-Program geliştirmeye ilişkin model ve yaklaşımlardan yararlanarak ve ihtiyaç analizine dayalı bir öğretim tasarımı hazırlar.X
6
-Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.X
7
-Alanında uzmanlık düzeyinde kazandığı kuramsal ve uygulamalı bilgilerden eğitimde program geliştirme kapsamındaki çalışmalarda yararlanır.X
8
-Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel ve güncel gelişmeleri izleyerek bunları alandaki çalışmalarına ve araştırmalarına yansıtır.X
9
-Alana ilişkin kuramsal/uygulamalı bilgi ve becerileri bireysel ve ekip çalışmalarında uygular.X
10
-Alanda öğrenme öğretme kuram, yaklaşım ve ilkeleri dikkate alarak ulusal ve uluslar arası eğitim programlarını değerlendirir.X
11
Eğitim programı geliştirme çalışmalarında sorumluluk alır.X
12
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
13
Dinamik bir alan olan eğitimin etkilendiği temel disiplinlerle ilişkisini kurarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri alanında kazandığı bilgilerle bütünleştirir.X
14
Bilişim ve iletişim teknolojilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarda ileri düzeyde kullanırX
15
Alana yönelik çalışmalarda ulusal ve uluslar arası bilimsel etik kurallarını dikkate alırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nurdan KALAYCI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~kalayci/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( nurdankal@yahoo.com)